• Marrion

    Har precis plussat

    Hej har precis plussat och nu är det som att jag inte kan vara glad över det. För jag har nån konstig tanke där hela tiden om missfall eller att det ska bli nått annat konstigt mes barnet. Tror inte jag är ensam om att gå i dessa tankar.

    Hur har det varit för er? Har ni fått missfall och vet ni då varför det blev så?

    Är så rädd vill inte tänka dessa katastroftankar

  • Svar på tråden Har precis plussat
  • Anonym (p)

    Grattis!
    När man är förälder är man alltid orolig över något.

  • Fia 28

    Jag brukar tänka som så. Hellre ett tidigt missfall än att gå hela graviditeten och föda ett barn som dör direkt. Får man missfall så var det något som gick fel med utvecklignen av fostret.

  • Anonym (Bristande hjärta)
    Marrion skrev 2018-11-13 14:45:29 följande:

    Hej har precis plussat och nu är det som att jag inte kan vara glad över det. För jag har nån konstig tanke där hela tiden om missfall eller att det ska bli nått annat konstigt mes barnet. Tror inte jag är ensam om att gå i dessa tankar.

    Hur har det varit för er? Har ni fått missfall och vet ni då varför det blev så?

    Är så rädd vill inte tänka dessa katastroftankar


    Jag sitter också här och har precis plusat... vill vara lycklig. Men dessvärre upptäcktes min graviditet pga konstiga blödningar, och dessa blödningar innebär troligen missfall eller utomkveds. Satt hela dagen igår på gynakuten och blev undersökt. Men man vet inte, det är förtidigt att säga något... så jag är gravid... efter flera års kämpande.... men kan inte vara glad utan sitter och håller andan... på fredag får jag reda på lite mer hoppas jag. Det är som om hjärtat är krackelerat och när jag får svar kommer det rasa i bitar....
  • Marrion

    Aj det lät ju inte roligt. Nu hoppas jag på att detta lilla mirakel får stanna kvar hos dig och att blödningarna inte var allvarliga.

  • Anonym (MF)

    Jag fick missfall i somras i vecka 5+0. Det började sticka och hugga i magen. Jag som i vanliga fall är ganska tålig kände bara "lägg dig ner nu". Så det gjorde jag. Två timmar senare började jag blöda.
    Jag hade antagligen ansträngt mig för hårt i den tuffa värmen vi hade i somras. Det är iaf min egen teori.

    Om jag nu var tvungen att få ett missfall så är jag glad att jag fick det så tidigt.

    Är gravid igen, är nu i vecka 12.
    Är försiktigt optimistisk och tar det mycket lugnare än vad jag gjorde sist.

    Försöker att inte oroa mig. Det finns inget jag kan göra åt det iaf. Händer det så händer det. Men förhoppningsvis så händer det inte. 

    Är det ett tidigt MF så är det bättre än ett sent.

  • Marrion

    Precis jo så är det ju. Men tanken finns ju där ändå. Tänk om. Tycker det är så tufft att man verkligen inte kan göra något åt det utan blir det så blir det

  • Anonym (Bristande hjärta)
    Marrion skrev 2018-11-14 09:42:43 följande:

    Aj det lät ju inte roligt. Nu hoppas jag på att detta lilla mirakel får stanna kvar hos dig och att blödningarna inte var allvarliga.


    Var utomkveds... 
  • Anonym (Hm)
    Fia 28 skrev 2018-11-13 15:07:40 följande:

    Jag brukar tänka som så. Hellre ett tidigt missfall än att gå hela graviditeten och föda ett barn som dör direkt. Får man missfall så var det något som gick fel med utvecklignen av fostret.


    Så tänker jag med. Håller tummarna för dig.
  • Anonym (2kids)
    Marrion skrev 2018-11-13 14:45:29 följande:

    Hej har precis plussat och nu är det som att jag inte kan vara glad över det. För jag har nån konstig tanke där hela tiden om missfall eller att det ska bli nått annat konstigt mes barnet. Tror inte jag är ensam om att gå i dessa tankar.

    Hur har det varit för er? Har ni fått missfall och vet ni då varför det blev så?

    Är så rädd vill inte tänka dessa katastroftankar


    Först och främst grattis!

    Jag oroade mig hela graviditeten med mitt första barn. Först över missfall och sedan över att nåt skulle hända barnet på förlossningen. Det är nog rätt naturligt att vara orolig. Under min andra graviditet tänkte jag inte så mycket, hade ju fullt upp med första barnet så hann ej grubbla, väldigt skönt. Men det gick iaf bra med båda.

    Men har varit väldigt nojig över allt möjligt kring mina små även efter de fötts. Mammahjärtat är ett oroligt släkte.

    Det är bara tankar och tankarna i sig är ju inte skadliga. Det sägs ju att man inte ska grubbla på sånt som man själv inte kan påverka och det här är en sån sak. Så försök att bara notera att tankarna finns där och att det är okej och sedan låt dem vara.
  • Anonym (Anna)

    Tack alla som delar med sig.

    Har natten till idag varit med om missed abortion i vecka 11+4. Det var mitt andra missfall på raken. Känner mig tom och mållös då jag verkligen snubblade på mållinjen innan vecka 12. Min kropp har inte heller förstått att jag är med om missfall så behöver få medicinsk hjälp även denna gång för att starta processen.

    Finns det andra som varit med om 2 missfall på raken och sedan fått en fullgången graviditet? Finns det någon som sökt hjälp för att utreda privat och i så fall fått någon hjälp?

  • Anonym (Hönsmamma)

    Grattis!!!! Nej inte haft missfall men oroade mig för det väldigt mkt fram till vecka 7 när jag gjorde ett tidigt ultraljud. Därefter oroade jag mig lite men den värsta oron la sig lite. Efter vecka 18 när man gjorde rutinultraljudet så kunde jag slappna av. Du kommer säkert oroa dig, det är väldigt vanligt men rekommenderar att boka in ett tidigt vul runt vecka 7-8 (be dem hjälpa dig räkna dig till när man kan se hjärtslag, tråkigt att komma för tidigt också och kan säkert skapa mer oro bara) för stt få lite mer ro :)

  • Anonym (Hönsmamma)
    Anonym (Anna) skrev 2018-11-27 09:10:10 följande:

    Tack alla som delar med sig.

    Har natten till idag varit med om missed abortion i vecka 11+4. Det var mitt andra missfall på raken. Känner mig tom och mållös då jag verkligen snubblade på mållinjen innan vecka 12. Min kropp har inte heller förstått att jag är med om missfall så behöver få medicinsk hjälp även denna gång för att starta processen.

    Finns det andra som varit med om 2 missfall på raken och sedan fått en fullgången graviditet? Finns det någon som sökt hjälp för att utreda privat och i så fall fått någon hjälp?


    Vad tråkigt. Stor kram till dig <3 Min svägerska hade det rätt sent två gånger och efter andra gången gick hon till sin husläkare som kollade blodet och direkt hon plussade fick hon spruta plus blev sjukskriven till vecka 12. Du borde iaf boka en tid hos vc när du blödigt ut, kan ju vara ditt blod som stöter bort bebis och då hjälper spruta. Kran
Svar på tråden Har precis plussat