• virrig98

    Hur gör man slut?!

    Tjena!

    Jag har ett distansförhållande på 170 mil. Han bor i ett annat land och jag i Sverige. Vi har känt varandra i ca 7 månader, och varit tillsammans... I kanske 5-6 av dom månaderna.

    Förra veckan var jag och hälsade på honom. Men jag gjorde en jätteful sak. När han på måndagen for på jobbet bokade jag flyget hem och drog. Jag skrev åt honom att jag var tvungen att fara hem för att träffa min familj eftersom jag inte mår bra och är stressad. Till en början så förstod han att jag behövde ta ett break.

    MEN nu skriver han till mej precis som han gjorde innan jag åkte ner till honom, kallar mej älskling och skriver en massa hjärtan och grejer.

    Hur gör man slut? Jag känner att jag vill bara inte vara tillsammans med honom, pga den känslan jag fick när jag var hos honom (en jättedålig magkänsla). Jag vill inte göra honom ledsen och sårad, även fast det är det som kommer hända. Somaren vi hade tillsammans i år var underbar. Vi hade jätteskoj tillsammans!

    Det känns lite som att det var en ?sommarflirt? från min sida, men han känner definitivt mer. Han hade till exempel kollat på lägenheter för oss UTAN ATT JAG VISSTE OM DET!!!!

    HUR GÖR MAN SLUT?!

    Får man skriva ett meddelande? Måste man ringa? Vad ska man säga? Jag vet inte varför jag känner allt detta.

    (Kan för övrigt lägga till att jag är för närvarande hos min mamma och min syster i hennes lägenhet, så jag har inget privacy att snacka med killen i enrum heller)

  • Svar på tråden Hur gör man slut?!
  • CitronTulo

    Han vill mer och planerar för er framtid, du känner inte samma sak! Sånt händer..
    Men eftersom han verkar ta ert förhållande på största allvar så tycker jag att det är schystast att du pratar med honom. Du får väl se till att få lite privattid för det?
    Men huvudsaken är väl att du berättar för honom, ett sms är bättre än att inte göra något alls!
     

  • Anonym (Kerstin)

    Nyckeln till alla tråkiga besked är att vara Tidig, Tydlig och Trevlig. Skicka ett mail eller ring och var tydlig med att det är slut och att du inte har tillräckligt med känslor för att fortsätta förhållandet. Linda inte in det och förösk inte trösta honom. Du är inte ansvarig för hans känslor och kan inte riktigt veta hur han kommer att ta det.

    Det låter kanske hårt men ju snabbare ochg tydligare du är ju snabbare kommer han att kunna gå vidare. Är du otydlig så kan han hoppas på att det blir nåt senare, drar du ut på det så kommer han att märka att nåt är fel och kanske försöka att komma dig närmare.

    Det är inte roligt att göra slut men gör det nu.

Svar på tråden Hur gör man slut?!