• anonymtjej1633

    Är jag kär i en tjej, eller känner jag bara så?

    Hej jag är en tjej som går i 9an och behöver hjälp, det finns en lärare på min skola (en tjej) som jag på något sätt känner mig kär i, detta är första gången något sånt här händer har annars alltid dragits till killar. Bara hon går förbi mig i skolkorridåren så blir hela mitt ansikte rött, och så fort hon rör på mig eller snackar med mig så blir jag helt varm + röd i ansiktet, och det är jätte pinsamt , Och på något sätt så känns de att hon vet jag är ?kär? i henne för en gång så stod jag o snacka med henne sen kom min killkompis och fråga varför jag va så röd i ansikten och då så svarade hon läraren snabbt att jag bara hade haft handen över ansikten så att de blev röda märken på något sätt så kändes de som om att hon inte ville jag skulle svara på frågan själv för att hon vet att jag kommer skämmas. Tror ni att hon har förstått att jag ?gillar? henne?

    Hur kan jag ändra på mig sjölv så att jag inte blir röd i ansikten när jag snackar med henne för det börjar bli pinsamt, jag vet att jag inte är lesbisk men på något sätt så händer detta.

  • Svar på tråden Är jag kär i en tjej, eller känner jag bara så?
  • Anonym (Kanske?)

    Hej!

    Kan tänka mig att det är jobbigt att bli röd i ansiktet. Jag själv kan inte styra ansiktet från att blossa upp när jag blir nervös.

    Det är inte säkert att hon tänker att du blir röd för att hon tror att du är kär utan kanske mer tänker att det är för att du bara har lätt för att bli nervös. Jag tror nog att hon bara ville skydda dig från den där killens eventuella kommentarer.

    Det kan vara så att du är kär i henne. Det beror lite på hur du känner och tänker på henne? Det kan också vara en vänskapskärlek, när man till exempel blir småkär i sin bästa tjejkompis men ändå inte tänker på kompisen sexuellt. Det är ju fullt möjligt att även tänka på tjejer känslomässigt och sexuellt utan att vilja vara tillsammans med en tjej. Eller så är du bisexuell?

    Kan tänka mig att det är förvirrande om du inte känt så för en tjej tidigare, men det kanske bara inte dykt upp någon intressant tjej tidigare? Dock är det väl olämpligt just på grund av att det är en lärare.

  • Desire223

    Du kan vara kär i henne, du kan vara homosexuell eller bisexuell, eller så är du heterosexuell och känner något annat för henne. Det spelar ingen roll, hur det än är kommer du att märka det längre fram och du måste inte veta nu även om det känner så. Släpp det, chilla. Det är okej oavsett.

    Det där med att rodna har en hel del med självkänsla att göra. Jag gjorde det ofta förr men sällan nu. Svårt att göra något åt, annat än att träna på självkänslan. Kram!

Svar på tråden Är jag kär i en tjej, eller känner jag bara så?