• Tessi1

    Min sambo jagar jämnt

    Hej

    Jag har levt ihop med min sambo i några år nu. Han är jägare och han älskar jakt och allt som hör till. Nu är ju hans högsäsong. Jag har tröttnat nu. Fast jag vet vad det innebär. Han jagar alltid varje lördag och söndag typ från klockan

    6 -16 alltså hela dagarna. Jag tycker han kan va hemma åtminstone en dag? Men det verkar omöjligt och han tycker att jag ska finna mig i detta och skaffa mig en egen hobby istället för att tycka synd om mig själv. Fine att han jagar men man kan väl åtminstone försöka visa lite tacksamhet till att jag "väntar" varje helg. Sedan när han kommer hem är han trött och vill lägga sig tidigt för att sedan gå upp tidiigt på söndagen igen. Liksom hur kul är det för mig? Lägga sig kl 9 en lördag kväll för han är trött? Jag tycker faktiskt han är väldigt egoistisk. Och han undrar vad vi ska hitta på om han ska va hemma? Vadå måste man ha ett helt schema? Räcker det inte med att gå på stan kanske käka lunch och sen va hemma??

    Någon mer som lever med en jägare? :/

  • Svar på tråden Min sambo jagar jämnt
  • Tecum

    Hej TS! Jag är jägare och när jag var yngre var jag exakt som din sambo, jakt varje helg under okt-jan. Var i princip bara hemma julafton och juldagen. Lyckligtvis hade jag en förstående hustru som konstigt nog aldrig klagade trots att vi hade småbarn. Nu jagar jag bara lite emellanåt, 2-3 dgr/månad.
    Så jag förstår er bägge två. Har man jakt som största intresse vill man passa på när det är säsong. Men du har också rätt att kräva gemensam tid och absolut ska han vara tacksam att du inte klagar mer! Så försök få åtminstone två helgdagar per månad som han tillbringar med dig. Hälsa honom från mig och säg att han ska vara glad och tacksam över att du är så tålig som du är. Jag har flera bekanta som är hårt hållna hemma och inte alls får jaga så mycket de vill. 

Svar på tråden Min sambo jagar jämnt