Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad
    Anonym (November) skrev 2018-11-18 21:06:32 följande:

    Även sex första gången öht? För er båda?

    Hur gick det?


    Yes, första gången. Han hade det skönt...
  • Fjäril Vingad
    Anonym (November) skrev 2018-11-18 21:09:58 följande:

    Hoppas det blev bättre senare - även för dig!


    Det blev det inte.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Pia) skrev 2018-11-19 09:55:17 följande:

    Se till att det blir det då?


    Du vet att man är två om det där va? Och även om viljan finns hos en så räcker det inte.

    Men det är ointressant, jag skilde mig ifrån honom efter 15 års äktenskap, av andra orsaker.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Pia) skrev 2018-11-19 14:49:41 följande:

    Då slutar man väl ha sex med personen..? Gjorde jag i alla fall.

    Skönt att du slipper honom.


    Det är en lång historia, med religion och patriarkala tankar inblandat.

    Yes, nu har jag det definitivt bättre med sexet!
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Sen) skrev 2018-11-19 15:04:03 följande:

    Menar du att du inte kände något alls eller att du inte fick orgasm? Vi hade vår debut helt nyligen och inte så oväntat gick det för honom men inte för mig, men visst var det skönt för det.


    De enda orgasmer jag fick under äktenskapet var de jag gav mig själv genom att onanera.

    Det gjorde inte ont eller så. Men hans ovilja att se till att även jag hade det skönt tog död på all lust, så till slut blev sexet bara en börda.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Sen) skrev 2018-11-19 15:13:43 följande:

    Oj vad tråkigt. Hur länge var ni gifta? Hur kom det sig att han inte brydde sig om din njutning?


    15 år.

    Jadu, säg det... Såhär efteråt har jag försökt analysera saker. Han måste ha trott att tjejer kommer av att mannen glider i henne. Av kuk i fitta alltså. Mina orgasmer fungerar inte alls så.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Sen) skrev 2018-11-19 15:28:16 följande:

    Jobbigt att vara gift så länge med dåligt sex. Det är kanske inte så ovanligt att män tror att kvinnor liksom de kommer bara av samlaget, men det är svårt att förstå att han inte brydde sig när det visade sig att det inte funkade så för dig. Vad är det som ger dig orgasm då? Hoppas du fick någon relation som fungerade bättre sen.


    Nåja, det är historia. Nu är nu och idag har jag en fantastisk särbo som ger mig himmelska orgasmer.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Sen) skrev 2018-11-19 15:50:34 följande:

    Det låter underbart. Jag vet ju inte ännu om och när jag kommer att få orgasm. Men om jag inte får det så kommer min man inte att vara likgiltig för det i alla fall, det kan jag  vara säker på.


    Önskar er lycka till.
  • Fjäril Vingad

    Jag har ju som jag tidigare skrivit i tråden varit den där som väntade till efter bröllopet. Och tja, det gick ju sådär med sexet efteråt... Obestämd

    Jag har vänner som också väntade och som hade ett fint sexliv dock, så det kan ju gå bra också! 

    Men en livstid att vara gift utan ett tillfredsställande sexliv är en lång tid... Och nej, sexet är inte det viktigaste i en relation, men den är en stor del. Sex för människor nära varandra på så många sätt. Är det dessutom ömsesidigt tillfredsställande så för det en ännu mer närmare varann.

    Idag är jag pga flera orsaker skild från den mannen jag gifte mig med, och jag tänker aldrig gifta mig igen. Men nej, jag ger mig heller inte in i en långvarig relation med någon jag inte matchar sexuellt med. För jag vill - jag behöver - den närheten och intimiteten med den jag vill vara ihop länge med. 

  • Fjäril Vingad
    Anonym (Sen) skrev 2018-11-22 14:28:43 följande:

    Det är väl osannolikt att man skulle låta det gå så långt som till giftermål om man är asexuell. Under vår förlovningstid stod det nog väldigt klart att vi båda har stark lust och att vi var väldigt tända på varandra. Och att själva penetrationen skulle fungera dåligt rent tekniskt eller vad man ska säga är kanske ganska osannolikt. Visst, kanske vissa passar bättre ihop rent fysiskt och andra något sämre, men det är väl något man kan jobba med på olika sätt.


    Även asexuella älskar faktiskt, och kan vilja gifta sig. Dock är det ju i såna fall bäst för alla parter att de vet om varandras sexualitet.
Svar på tråden Hade ni sex på bröllopsnatten?