• Anonym (Egopoly)

    Kan inte nöja mig med en

    Det är ganska uppenbart att jag inte kan nöja mig med en. Just nu är jag galet förälskad i två st samtidigt och jag vet inte vem jag ska välja. Jag vill ha båda då de liksom kompletterar varandra. Men.. det här är jag. Jag nöjer mig aldrig, vill alltid ha mer, omättlig på sex. Jag blir lätt kär i både kvinnor och män. Är jag poly? Nej det tror jag inte för skillnaden där är att jag vill, med de jag är med, vara number one. Jag ska ha högsta prio. Alltså vill jag ha flera men tror inte jag vill att de ska ha flera. Vad gör det mig till då? En simpel psykopatisk egoistiskt uppmärksamhetskrävande primmadonna?

    Alltså hjälp mig med en lösning på problemet o kalla mig vad ni vill med all rätt. Men vad fan gör jag? Vad gör jag åt mitt beteende?

    Jag skulle kunna tänka mig hur många män som helst.. & kvinnor pckså för den delen.

    Men stadiet just nu.. in love with them both. Hur löser jag der här?????????

  • Svar på tråden Kan inte nöja mig med en
  • Anonym (fråga)
    Anonym (Egopoly) skrev 2018-11-21 02:09:52 följande:

    Det är ganska uppenbart att jag inte kan nöja mig med en. Just nu är jag galet förälskad i två st samtidigt och jag vet inte vem jag ska välja. Jag vill ha båda då de liksom kompletterar varandra. Men.. det här är jag. Jag nöjer mig aldrig, vill alltid ha mer, omättlig på sex. Jag blir lätt kär i både kvinnor och män. Är jag poly? Nej det tror jag inte för skillnaden där är att jag vill, med de jag är med, vara number one. Jag ska ha högsta prio. Alltså vill jag ha flera men tror inte jag vill att de ska ha flera. Vad gör det mig till då? En simpel psykopatisk egoistiskt uppmärksamhetskrävande primmadonna?

    Alltså hjälp mig med en lösning på problemet o kalla mig vad ni vill med all rätt. Men vad fan gör jag? Vad gör jag åt mitt beteende?

    Jag skulle kunna tänka mig hur många män som helst.. & kvinnor pckså för den delen.

    Men stadiet just nu.. in love with them both. Hur löser jag der här?????????


    Jag hade gärna haft två fruar samtidigt men det gör mig inte heller till en muslim.Däremot är skillnaden här att jag skulle nog blir rätt upphetsad av att dela på en kvinna samtidigt som min fru är hemma.Jag är en skitstövel jag erkänner men jag skämms inte för det heller.
  • Anonym (.)

    Att vara kär i två betyder inte att man är nymfoman. Det är väl två bra killar helt enkelt. Har dock inget råd i situationen...

  • Cunnilingus18

    Lite knepigt det där men du verkar nog som att du är polygam?

    Kanske du bör ta upp det med dem. Jag tror också jag haft känslor för mer än en person samtidigt, visst kan tyckas förvirrande bara för att det är mot normen, men är nog egentligen inget fel med det..

    Jag hade nog gillat att leva som polygam på riktgt, skulle nog tycks det vara svårt att bara leva med en och samma person hela livet tror jag.

  • Anonym (Dimmis)

    Hur gammal är du? Folk börjar prata om olika böjelser hit och dit men om du är under ca 25 så kan jag säga att det mesta är normalt. Många är både sexuellt och uppmärksamhetsmässigt rätt kaotiska till 20-25 års ålder och det är helt normalt. Det är såklart normalt att hitta sin drömpartner och skaffa barn vid 20 också, alla är olika, men du förstår kanske hur jag tänker.

    Få inte panik, troligen löser det sig helt utan att du försöker hitta på diagnoser till dig själv. Så länge du du inte gör saker mot din vilja eller skadar andra med flit så - lev på.

  • Fjäril Vingad

    Klart du kan vara poly. Finns ju många som är. Även sådana som har en relation där den ena är poly och får ha flera relationer men där den andra parten väljer att bara ha en partner.

    Det finns mååååånga varianter. 

    Huvudsaken är att alla de inblandade är nöjda och inte tvingas leva med något de inte mår bra av.

    Rusa inte in i något. Låt dina tankar ta tid. 
    Kanske är det tom så att du inte är redo för något fast ännu och vill leka av dig. Det är ok det med. 

  • TriC

    Som du beskriver det så ÄR du polyamorös. 
    Att vara det innebär att du kan känna romantisk kärlek till mer än en person samtidigt. Du behöver inte ens vara med flera samtidigt, utan det räcker att du har förmågan att känna så för mer än en person samtidigt för att uppfylla definitionen på Polyamorös. Att du själv vill vara den enda för de du är kär i påverkar inte om du kan betecknas som polyamorös eller inte. 

Svar på tråden Kan inte nöja mig med en