• ranten

    Känns som om jag har ett ma från v4 i magen

    Hej!

    När jag plussade svagt svagt plus så blev jag inte glad.

    Det har stigit, inte så snabbt men det är ett tydligt streck.

    Är enligt senaste mens i v 5+1 idag.

    Har två barn där pussen varit tydliga och fått hunger, ömma bröst, illamående, lamslagen trötthet också vidare fort men start under v6.

    Har ett ma i v 11 (foster dött v8) och ett mf i v8 bakom mig. Vid dessa graviditeter har plussen varit svaga först och sen kom aldrig illamåendet, tröttheten eller hungern.

    Nu är det likadant, känner ingen hunger, illamående och bara lite trötthet och väldigt lite lite ömma bröst.

    Det är något som är fel, jag känner mig inte gravid. Hade jätteömma bröst fram till 3 dagar innan BIM sen slutade det och sen kom det tillbaks lite lite bara. Känns som om det dog då eller något.

    Någon som har erfarenheter eller erfarenheter som kan tala för att det inte är ett dött foster redan nu?

  • Svar på tråden Känns som om jag har ett ma från v4 i magen
  • UndrandeSökare

    Hej !

    Grattis till ditt plus. Förstår om du är orolig om du haft flera missfall tidigare. Det säkraste för att få veta hur det ligger till däinne är att kontakta en privat gyn och boka tid för vul för att se om det finns något foster med hjärtslag. Ring redan idag för att boka tid för ibland är det väntetid. Jag brukar göra mina vul runt v.8+0, för då vet man säkert att det ska finnas ett embryo med hjärtslag om allt är normalt.

    Lycka till !

  • ranten
    UndrandeSökare skrev 2018-11-26 10:30:32 följande:

    Hej !

    Grattis till ditt plus. Förstår om du är orolig om du haft flera missfall tidigare. Det säkraste för att få veta hur det ligger till däinne är att kontakta en privat gyn och boka tid för vul för att se om det finns något foster med hjärtslag. Ring redan idag för att boka tid för ibland är det väntetid. Jag brukar göra mina vul runt v.8+0, för då vet man säkert att det ska finnas ett embryo med hjärtslag om allt är normalt.

    Lycka till !


    Hej tack för dina fina ord och att du tog dig tid att svara.

    Tyvärr har det idag konstaterats att jag nog har ett utomkveds, jag fick ont vid höften i söndags och läste lite symptom om utomkveds som stämde in på allt, så som symptomlös och svaga plus och stegring, så kollade upp det och ja imorgon opereras jag. Magkänslan var med andra ord helt riktig. Konstigt hur det kan vara egentligen!
  • UndrandeSökare
    ranten skrev 2018-11-27 20:31:23 följande:
    Hej tack för dina fina ord och att du tog dig tid att svara.

    Tyvärr har det idag konstaterats att jag nog har ett utomkveds, jag fick ont vid höften i söndags och läste lite symptom om utomkveds som stämde in på allt, så som symptomlös och svaga plus och stegring, så kollade upp det och ja imorgon opereras jag. Magkänslan var med andra ord helt riktig. Konstigt hur det kan vara egentligen!
    Så jättetråkigt att höra ! Jag beklagar att du fick utomhavandeskap, hoppas din operation går bra.
Svar på tråden Känns som om jag har ett ma från v4 i magen