• Anonym (Ledsen)

    Inte tillräckligt tight efter förlossning

    Födde mitt andra barn för två veckor sen, behövde inte sy något och allt gick komplikationsfritt och igår provade vi ha sex men det kändes ingenting varken för honom eller mig.

    Var jättelös där nere verkligen och han vart väldigt besviken över detta.

    Jag sa att det kanske är uttöjt och måste dra ihop sig eftersom kroppen tryckt ut en liten människa men han höll inte med för vi hade inte det här problemet med första(blev sydd ganska tight då så lite hjälp på traven)

    Jag är rädd att van ska lämna mig och barnen pga det här. Vårt förhållande är bra i övrigt men det känns som att jag har förstört en stol del av vår ?egentid? och intimitet såhär.

    Finns det något jag kan göra?

  • Svar på tråden Inte tillräckligt tight efter förlossning
  • Sharper

    Skulle han uppleva att det är förstört så är han ändå inget att ha! Herregud det är 2 veckor sen förlossning! Klart det tar tid för kroppen att återhämta sig efter både graviditet och förlossning..

  • Anonym (Tänk efter)

    Alltså förlåt men 2 veckor efter förlossningen?! Om det inte var sönder från början så kommer det gå sönder nu. Som vuxen människa får man tänka lite längre och än att ens mansgris till partner ska få ligga. Slidans vävnad är mycket uttöjd och måste få läka ifred i många veckor! Det är inte helt återhämtat förrn efter ca ett år.

    Vänta minst 6-7 veckor till innan ni har sex. Gör dina knipövningar varje dag så ska du se att det återhämtar sig bra.

  • Anonym (Men... nej.)

    Vad är det för jävla idiot till karl du har?

    Be honom att dra åt he***te.

    Låt underlivet läka i lugn och ro och ha sen sex med någon som är mänsklig och normal.

  • annabellelee

    Har DU förstört er egentid? Genom att föda ett barn eller? Vad skulle du gjort, låta bli att föda det? HAN har förstört er egentid genom att vara ett pucko.

  • askyfullofstars

    Men alltså VA? Din mansgris vill ligga och förväntar sig att allt är som vanligt TVÅ VECKOR efter förlossningen? Nej, ert förhållande kan knappast vara så bra som du beskriver det om det hänger på ditt underliv.

Svar på tråden Inte tillräckligt tight efter förlossning