• powerb

    Tappade mobilen i toan !!! Inte spolat :S:S:S

    Hjälp!! Skrikandes

    Tappade mobilen i toan och den låg under vattnet i en min ca medan jag sprang o hämtade plasthandskar för att plocka upp den, värsta av allt var att det inte var spolat !!Kräks Dvs, kommer jag dö nu av otäcka bakterier?!? Har tvättat av den med en halv liten flaska handsprit, men vet inte...

    Vad hade ni gjort?!?! Just nu är jag så äcklad, men har inte råd med ny telefon, denna mobil är så ny den kan bli redan. Vad kan jag göra? 

    Hur dödar jag alla bakterier?? Är det farligt att använda mobilen? Kommer jag behöva tvätta händerna efter varje gång jag använt den nu? 

    Jag har allmänt en liten grad av hypokondri när det kommer till sånt här, bakterier m.m, också 

    Vad hade ni gjort? Tyst Alla råd tas emot tacksamt!! 

  • Svar på tråden Tappade mobilen i toan !!! Inte spolat :S:S:S
  • powerb

    I min egen! Men det är många som använt denna toa, både familj, vänner, bekanta, halvfrämlingar säkert och tänker innan jag flyttade in, alla människor genom historien (tänker ganska långsökt) men det hela känns ofräscht. Även fast den självklart tvättas regelbundet. Men fler än jag har vart där sen den tvättades senastKräks

    Vad tror ni, räcker det med att dränka mobilen i handsprit? Tyst  

  • sysop

    Ditt största problem är inte virus och baciller utan att det troligen kommit vatten in i telefonen på ställen där det inte ska vara.

    Om du får vatten i elektronik gör så här:
    1. Ta upp den omedelbart, varje sekund är viktig
    2. Stäng av den och ta ur batteriet omedelbart, varje sekund är viktig
    3. Har du kunskap och verktyg ta isär utrustningen 
    4. Skölj i isopropanol eller i nödfall ytsprit om du inte har isopropylalkohol 
    5. Blås torrt utan att överhetta elektroniken
    6. vänta ett antal timmar upp till något dygn
    7. sätt i batteriet och gör ett försök att starta utrustningen.

  • lilleman2000

    Hoppas du skrivit testamente, imorgon är det dags att ta farväl av anhöriga. Telefonen är kontaminerad med e-kolibakterier och baserat på vad du skrivit så har du rört i den vilket betyder att spelet är slut, tyvärr.

Svar på tråden Tappade mobilen i toan !!! Inte spolat :S:S:S