• Enfunderare

    Dålig förebild.

    Jag dejtar en kille. Han är löjligt attraktiv och väldigt snäll med min son. Bra så långt. MEN jag skulle vilja att han tog genus och normkritik lite allvarligare. Problemet är att min son avgudar honom. (det är nog för att båda är lite likadana med att fort bli rastlösa och hitta på saker ihop för att tiden ska gå fortare)
    Igår till exempel busvisslade min son. Kul tänkte jag. Min son var jättestolt. Så förklarade han att det var min kille som lärt honom......"så att han kan vissla på snygga brudar om några år". !
    All normkritik bara *poff* försvinner när min roliga kille lär honom något. 
    Jag har inte sagt något till min kille. 
    För jag vet att han bara kommer att titta på mig helt oförstående!
    Han har väldigt många väldigt fina sidor, men borde han inte fatta att min son faktiskt tar efter även sånt han inte tänker på?
  • Svar på tråden Dålig förebild.
  • MorTillTheo

    Killar funkar så att dom inte förstår före du pratat och förklarar du vill ha i uppfostran till din son. Så prata med han ist så kanske det blir bra. Och jag kan tycka att han inte är en dålig förebild för att han inte har ett genustänk det är många som inte har men ändå är jättebra förebilder som min man till våran son.

Svar på tråden Dålig förebild.