• Timal89

    För lite mens. Östrogenbrist?

    Jag o min man försöker bli gravida. Är nu inne på försök 6.

    Det som oroar mig är att jag knappt har mens. (Har haft p-piller i 15 år ofta bara släppt fram mensen var 4-6 månad. Alltid funkar bra och har då blödigt normalt 4-5 dagar)

    Sen jag slutade med preventivmedel blöder jag endast 1-1,5 dag. De är väldigt kort!!! Blödningen kommer regelbundet varje månad och min temp stiger som en indikation på ägglossning. Men ändå blöder jag så pass lite. Någon som haft samma problem vid försökt bli gravid? Hur har ni isåfall fått ordning på problemet?

  • Svar på tråden För lite mens. Östrogenbrist?
  • UndrandeSökare
    Timal89 skrev 2018-11-26 12:05:52 följande:

    Jag o min man försöker bli gravida. Är nu inne på försök 6.

    Det som oroar mig är att jag knappt har mens. (Har haft p-piller i 15 år ofta bara släppt fram mensen var 4-6 månad. Alltid funkar bra och har då blödigt normalt 4-5 dagar)

    Sen jag slutade med preventivmedel blöder jag endast 1-1,5 dag. De är väldigt kort!!! Blödningen kommer regelbundet varje månad och min temp stiger som en indikation på ägglossning. Men ändå blöder jag så pass lite. Någon som haft samma problem vid försökt bli gravid? Hur har ni isåfall fått ordning på problemet?


    Jag skulle rekommendera hysto, då städar man livmodern från ärrvävnad och annat skäp som kan finnas därinne. Ska man göra det i Sverige så behövs en remiss. Jag har gjort hysto privat på sjukhus i Aten nu i november.

    Ja, det kan också bero på olika hormonbriser.

    Kontakta en privat gyn eller Kvinnokliniken ang infertilitetsutredning. Om du är under 30 så behöver man ha försökt i 12 månader, är man över 35 år så räcker det att man försökt i 6 månader har jag för mig.
Svar på tråden För lite mens. Östrogenbrist?