• jonielle

    Hur få vul?

    Hej!

    Hur går jag till väga för att få ett vul? Jag har inte haft någon blödning men skulle vilja ha det ändå pga oro. Tar man upp det på inskrivningssamtalet? Är de mycket restriktiva? Har precis gått in i v. 6 men kommer att vara i v.8 när inskrivningssamtalet äger rum.

    Tacksam för tips! 

  • Svar på tråden Hur få vul?
  • Bebis201901

    Vi bokade ett privat på Aleris. Då får man betala men vi ville se redan i v 8 att allt såg bra ut osv. Det hjälpte också mitt illamående, kändes lättare att stå ut när jag sett det lilla hjärtat slå <3

  • EpicNurse

    Boka själv privat i ca v 8 eller fråga på inskrivningssamtalet. Man brukar vars restriktiv med undersökningar som inte har medicinsk indikation, ffa ultraljud eftersom man ännu inte forskat på hur mycket fostret påverkas.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • jonielle
    Bebis201901 skrev 2018-11-27 10:25:32 följande:

    Vi bokade ett privat på Aleris. Då får man betala men vi ville se redan i v 8 att allt såg bra ut osv. Det hjälpte också mitt illamående, kändes lättare att stå ut när jag sett det lilla hjärtat slå <3


    Vad kostade det på Aleris?

    Tack för svar bebis201901 och Epicnurse!
  • Bebis201901
    jonielle skrev 2018-11-27 11:02:15 följande:

    Vad kostade det på Aleris?

    Tack för svar bebis201901 och Epicnurse!


    Hm typ 600-800kr? Kolla deras hemsida har för mig att det stod en prislista där
  • WanderChild

    Jag går privat och där kan man göra vul/ul hur många gånger man vill :). Var ren tillfällighet att jag hamnade där, gick helt enkelt till den mottagningen som ligger närmst där jag bor, himla tur o lyxigt!

  • WanderChild
    WanderChild skrev 2018-11-28 17:51:43 följande:

    Jag går privat och där kan man göra vul/ul hur många gånger man vill :). Var ren tillfällighet att jag hamnade där, gick helt enkelt till den mottagningen som ligger närmst där jag bor, himla tur o lyxigt!


    Kan tillägga att jag också läst på om att man ännu inte vet om det kan ha påverkan, o att man hittills inte kunnat visa på att det har negativ påverkan. Springer självklart inte dit varje vecka men det är skönt att ha möjligheten att kolla just för att stilla oro och att få se att allt är ok. Har inga direkta symtom i övrigt så känns skönt att iaf med ögonen se (o försöka förstå!) att det är något där.
Svar på tråden Hur få vul?