• Beaver1989

    Sitter på rättspsyk och dom hindrar mig att träffa min fru

    Undrar om någon vet om vården har rätt att hindra mig från att träffa min fru. Har man inte laglig rätt att få träffas när man är gifta. Vi har skött våra besök i 3år men nu säger min läkare att vi inte får träffas.

  • Svar på tråden Sitter på rättspsyk och dom hindrar mig att träffa min fru
  • Anna60

    Sen kan jag i och för sig inte förstå att du får använda internet om du sitter på rättspsyk.

  • Beaver1989

    Det är för jag sitter på en öppen avdelning. Och jag har inte gjort några allvarliga brott och är inte farlig. Bor just nu i en lägenhet ihop med en annan. Och det finns personal i huset. Finns 2 andra avdelningar inne på kliniken där man får ha internet och mobil telefon. Men där sitter inte farliga och allvarligt sjuka.

    Jag sitter här pga en drogutlöst psykos alltså inte för jag begått några allvarliga vålds brott eller ngt annat skit.

    Så varför skulle jag inte få ha internet?

    Men kan ju säga som så att det bor en mördare i samma hus som jag. Och det finns inga murar och inte låsta dörrar i detta huset. Att han inte skulle få ha internet kan jag förstå. Fast han har permissioner till stan 6 timmar om dagen utan personal.

  • Maja37
    Beaver1989 skrev 2018-11-27 14:34:46 följande:

    Undrar om någon vet om vården har rätt att hindra mig från att träffa min fru. Har man inte laglig rätt att få träffas när man är gifta. Vi har skött våra besök i 3år men nu säger min läkare att vi inte får träffas.


    Varför sitter du där?
  • Anna60

    Sitter du på rättspsyk så är det meningen att anhöriga skall vara välkomna. och ta del av vården. Du får snacka med de som beslutat att dra in dina besök.

  • Beaver1989
    Maja37 skrev 2018-11-28 10:27:49 följande:

    Varför sitter du där?


    Jag sitter här pga en drog utlöst psykos. Och för jag gjort några mindre brott ringa narkotika brott och stöld. Har mognat väldigt mkt under dom här 3 åren och har varit drogfri. Så känns bra och mår mkt bättre. Och jobbar 2 dagar i veckan. Så har goda förhoppningar för framtiden. Dock är vården kass. Finns i stort sätt ingenvård utlandet är förvaring och dom tvångs medicinerar med psykofarmaka. Trots att jag är frisk förklarad. Och är väldigt svårt att komma vidare. Jag letar lägenhet och hoppas verkligen jaghittar en snart. Då jag vill påbörja öppenvård hemma i lägenheten. Då är man hemma och dom kommer ca varannan vecka och tar urinprov. Och så får man åka hit varannan månad på läkar samtal tills man till sist blir ut skriven.
Svar på tråden Sitter på rättspsyk och dom hindrar mig att träffa min fru