• Elviram

    Saknar honom så!!

    Saknar mitt ex något fruktansvärt just nu. Va inte länge sen det tog slut och i måndags så jag upp kontakten helt då det inte funkat att förbli vänner. Efter det så här det känns bra och tankar på honom har inte varit så känslomässigt laddade. Men va på dejt idag och allt jag kan tänka på är hur mycket jag saknar mitt ex. Alla känslor kommer tillbaka. Varför skulle det ta slut för? Varför har han inte rätt känslor för mig? Orkar inte börja om och försöka hitta någon ny. Vill bara ha honom! Men han har börjat dejta och jag hatar tanken på att nån annan har turen att träffa honom. Hatar honom samtidigt. Hade det på nåt sätt kunnat bli han och jag? Fast vet att det nog hade tagit slut ändå oavsett.

    Just nu är det så jobbigt att sakna honom och inse att det aldrig kommer bli vi igen.

  • Svar på tråden Saknar honom så!!
  • Anonym (Kämpa)

    Varför gå på dejt när man precis gjort slut? Du måste läka inombords innan man kan gå vidare. Umgås med familj och vänner och försök glöm honom. Det är jättesvårt jag vet, själv varit i din sitts men i slutändan är det kanske bäst eftersom det inte funkade. Det finns ju en anledning till att det tog slut och då är det inte meningen bara. Det kommer ta tid men va du än gör så börja inget nytt förhållande för tidigt, då kan det sluta med att du sårar din nya partner för du tänker på ditt ex.

  • Elviram
    Anonym (Kämpa) skrev 2018-11-29 07:59:27 följande:

    Varför gå på dejt när man precis gjort slut? Du måste läka inombords innan man kan gå vidare. Umgås med familj och vänner och försök glöm honom. Det är jättesvårt jag vet, själv varit i din sitts men i slutändan är det kanske bäst eftersom det inte funkade. Det finns ju en anledning till att det tog slut och då är det inte meningen bara. Det kommer ta tid men va du än gör så börja inget nytt förhållande för tidigt, då kan det sluta med att du sårar din nya partner för du tänker på ditt ex.


    Tack för svar! Vet inte varför jag ville gå på dejt. Känner verkligen att jag inte har energi eller lust till att lära känna någon. Men sen mår jag bra igen och då bestämmer jag dejt med någon. Nu är appen borta iaf. Nog bäst att försöka glömma honom samtidigt som tanken på att aldrig mer se honom gör så ont.
  • EKOW

    Man ska aldrig detja någon när man inte har lust med det, det är viktigt att man kanske hittar sig själv först och kanske göra det sakerna man vill göra. Typ spontan resa eller något.


     


    Nu efter dejten, vad hände egentligen? varför gjorde nu slut, varför sa ni upp kontakten?


     


    Tänk på dessa frågor innan det blir en ny dejt. :)

Svar på tråden Saknar honom så!!