• Hannaherne

    Oro för missfall

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 9+6. I två veckor har jag haft små bruna flytningar varje dag. Sedan några dagar har det kommit färskt blod med slemklumpar (ursäkta!!). Har även molande värk idag. Alla mina gravidsymtom har försvunnit och jag känner mig inte gravid längre. Jag har ställt in mig på att jag fått ett missfall, för allting visar ju på det. Det känns fel att säga att jag är gravid för det känns inte som det längre. Det värsta med det hela är att inte veta, hela livet blir påverkat och det går inte att tänka på annat. Känner en sån otrolig hopplöshet. Jag skrev till kvinnokliniken igår och svaret jag fick var att höra av mig till gynmottagningen och få det bekräftat och sedan höra av mig om tiderna behöver avbokas. Inte det mest uppmuntrande svaret man kan få. Hur gör man? Ska man kontakta gyn eller bara låta tiden ha sin gång? Finns det någon chans överhuvudtaget att bebisen fortfarande lever? Finns det någon som varit med om samma sak, men det har gått bra ändå?

  • Svar på tråden Oro för missfall
  • Leeandra

    Jag har haft blödningar under 4 av mina graviditeter, två slutade i MA i v. 12 och 15 ( båda gångerna hade graviditeten avstannat i v. 9 ) och två gånger födde jag friska barn, trots blödningar med både brunt och rött blod vid upprepade tillfällen.

    Jag har alltid kontaktat gynmottagningen när jag fått en blödning och fått komma in på VUL ganska fort, oftast dagen efter. Oavsett resultatet har jag tyckt det varit skönt att åka in för att få veta, oron äter ju upp en annars.

    Så ring in och be att de kollar upp det, du kan ju inte gå hemma och vara orolig.

    Hoppas att allt är bra därinne trots blödningar. Kram!

Svar på tråden Oro för missfall