• Anonym (Chloe)

    Mår psykiskt dåligt av att inte ha varken piller,sex eller skära mig

    Har under största delen av mitt liv varigt beroende börja med piller sedan att skära mig och det senaste var att jag blev beroende av att ha sex. Men nu när jag inte har något beroende känner jag mig arg, korkad, ledsen, otillräcklig och känns som jag är den dåligaste personen på jordklotet men vet inte hur jag ska göra för att må bra och leva ett normalt liv samtidigt så undrar om någon här har tips eller egna erfarenheter mot något som hjälper.

  • Svar på tråden Mår psykiskt dåligt av att inte ha varken piller,sex eller skära mig
  • Anonym (T)

    Hitta något bra beroende t.ex. börja jogga, och gör det när ångesten kommer. Om du tar till destruktiva medel för att dämpa ångest kommer det garanterat bara ge dig mer ångest och det blir en ond spiral. Välj att må bra före att må dåligt. Det är bara du som kan rädda dig själv. 

  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2018-11-30 12:40:38 följande:
    Hitta något bra beroende t.ex. börja jogga, och gör det när ångesten kommer. Om du tar till destruktiva medel för att dämpa ångest kommer det garanterat bara ge dig mer ångest och det blir en ond spiral. Välj att må bra före att må dåligt. Det är bara du som kan rädda dig själv. 
    Håller med
  • Anonym (Ja)

    Hård träning som ökar endorfiner i kroppen hjälper!

  • Yenn

    Jag vet hur det känns! Du måste försöka ta tag i det, och söka hjälp. Visst kan träning hjälpa, men du behöver också ta reda på varför du behöver bedöva dig. Du kan ringa vårdcentralen. Du kommer tacka dig själv i framtiden. 

Svar på tråden Mår psykiskt dåligt av att inte ha varken piller,sex eller skära mig