Kissekatten2014 skrev 2019-01-17 16:14:31 följande:
Sluta med min nuva ring i november, fick min mens som jag brukar där vid lucia, enligt den appen hade jag då äl 27:e, tänkte inte på symptom då eftersom det var så nytt allt med bebisverkstan. Hade som sagt två dagar med blödningar och i lördags inget och så bara lite på pappret i söndags.
Jag slutade också med min nuva ring nyligen, i september mer bestämt och fick ingen mens förrän 8 veckor senare. Jag förstod inte att det kunde dröja eller att inte förlita mig på appen för när ÄL skulle inträffa, vilket inte var efter 2 veckor, eftersom mensen kom efter 8 veckor hade jag äl omkring 6 veckor ist vilket jag märkte pga väldigt ÄL likande flytningar och värk.
Denna månaden har jag endast haft lite värk men inga flytningar och ÄL testen gav inte mycket, mensen är ?sen?. Har förstått att mensen inte hittat tillbaka helt ännu och kommer försöka ligga 2-3 ggr i veckan, inte gå efter app eller testa för mycket ist hålla koll på ÄL flytningar tills mensen blivit mer regelbunden för ÄL tester. Annars lär det bli dyrt haha.
Förstår hur du känner. Vi vill ha barn omedel bums! Men har ju haft nuva ring i nästan 10 år, måste ge det tid att låta kroppen hitta tillbaka och sen kommer det nog snart. Fick fina tips av några i gruppen om hur tempning funkar så kanske börjar med det. Hoppas att vi båda plussar under 2019!