• 70mamma70

    Vägglöss

    Har fått in vägglöss pga granne som ej gjort som hon blivit tillsagd. Så nu har det spritts sig även till fler i trapphuset. Detta är fruktansvärt påfrestande. Jag fryser tvättar hela tiden. Vågar inte ta hem någon, livrädd att sprida detta vidare. Det gör att jag isolerar mig mer o mer. Har även funderingar på om det är vanligt att det fastnar i håret ? Och det kan göra att det sprider sig när jag är iväg någonstans dom hitta nu väldigt lite hos mig men det är ändå äckligt. Köpte ny säng för några månader sen. Och nu funderar jag på att köpa ny bäddmadrass. Då jag tog bort madrassskydd och frös. Sov bara på skumgummit med lakan . Visa att det det inte var det bästa . Har nu varit - grader ute så haft den på balkongen ca 12 Tim sen blev det + grader. Räcker det. Någon mer som har erfarenhet av detta??? HJÄLP detta är det värsta jag varit med om. Önskar inte min värsta fiende detta helvete.

  • Svar på tråden Vägglöss
  • Anna60

    Du måste tala med hyresvärden/styrelsen! Ni bör sanera både din, din grannes och omgivande lägenheter och detta kan man göra med tvång. Löss sprider sig hur lätt som helst. Det räcker med en enda liten jävel för att man några veckor senare ha en hel invasion.

    Så, Anticimex måste jobba bort detta. De flesta bostadsrättsföreningar och hyresrätter har avtal med Anticimex.

  • 70mamma70

    Jag har kontaktat hyresvärden. och dom har även varit här o sanerat. var här efter 3 v igen såg inget mer men sanerade igen för det skall tydligen göras 2-3 ggr. Men efter första gången tog jag bort madrassskyddet o låg endast på skummadrassen. det var ej bra tydligen 
    Dom har  även påbörjat i lgh som det kommer ifrån igen då det pågått där i över ett år. då hyresgästen nu är vräkt skall det göras större insatser i den lgh nu. Känns skönt. men vetskapen att detta kan fortsätta tar ju knäcken på en.
    Har nog aldrig varit så manisk i hela mitt liv. Detta har verkligen satt sig på huvudet o jag tänker mg för överallt nu. på bussen,tåget, bo på hotell, kryssningar, ja överallt. Jag har verkligen blivit jätte nojjig. tejpat sängben o soffben med dubbelhäftande tejp för att upptäcka nya så fort jag bara kan om det nu skulle vara kvar.

  • Anna60
    70mamma70 skrev 2018-11-30 14:10:41 följande:
    Jag har kontaktat hyresvärden. och dom har även varit här o sanerat. var här efter 3 v igen såg inget mer men sanerade igen för det skall tydligen göras 2-3 ggr. Men efter första gången tog jag bort madrassskyddet o låg endast på skummadrassen. det var ej bra tydligen 
    Dom har  även påbörjat i lgh som det kommer ifrån igen då det pågått där i över ett år. då hyresgästen nu är vräkt skall det göras större insatser i den lgh nu. Känns skönt. men vetskapen att detta kan fortsätta tar ju knäcken på en.
    Har nog aldrig varit så manisk i hela mitt liv. Detta har verkligen satt sig på huvudet o jag tänker mg för överallt nu. på bussen,tåget, bo på hotell, kryssningar, ja överallt. Jag har verkligen blivit jätte nojjig. tejpat sängben o soffben med dubbelhäftande tejp för att upptäcka nya så fort jag bara kan om det nu skulle vara kvar.

    Förstår att du är nojig. Hade jag också varit. Det första jag gör när jag kommer till ett hotellrum är att hiva in väska och ytterkläder i badrummet (där finns inte löss). Sen granskar jag madrasser, mattor, tavelramar och lådor. 
Svar på tråden Vägglöss