• IceKitten

    Fotografi som present

    Jag har tagit julfoton på lillen (2 månaders bebis) som morföräldrarna ska få i julklapp.

    Nu är dock frågan, vilken storlek ska de vara i? Jag tänkte i början beställa 20x30 cm men min vän tyckte att 70x105 cm var bättre... Jag känner mig väldigt tveksam till detta då det känns lite narcissistisk enligt mig :)

    Men... 20x30 kanske ändå är för litet, så vilken storlek hade ni velat ha på ert barnbarn? Kvaliteten håller för vad som helst i stort sätt.

  • Svar på tråden Fotografi som present
  • BeautifulLiz

    Jag har gett min mamma många inramade foton på mina söner genom åren.
    Brukar köra 18 x 24 eller ibland 13 x 18.

    Skulle inte satsa på det stora formatet. Tänk på att det lär bli fler foton i framtiden.

  • Alvina

    Hellre stort foto än liten, så man kan titta på det på avstånd. Tycker inte alls det är narcisstiskt, det är ju ett foto på deras barnbarn.

  • BeautifulLiz
    Alvina skrev 2018-11-30 18:05:22 följande:

    Hellre stort foto än liten, så man kan titta på det på avstånd. Tycker inte alls det är narcisstiskt, det är ju ett foto på deras barnbarn.


    Kan tillägga att jag också är farmor.
    Skulle inte önska en så stor bild, jag föredrar foton i formaten jag skrev om i min förra kommentar.

    Bara för att man får barnbarn så kretsar inte hela ens existens runt detta barn. Jag, personligen, gillar inte heller så stora foton och vet faktiskt inte ens var jag skulle placera det.
  • EmberEyes

    20x30 är väl näsan i största laget redan, det är ju ungefär som en A4... Större än så hade inte jag varken velat ge eller få. Men det är ju min väldigt personliga och subjektiva åsikt.

  • Kusinen

    Inte större än 20x30, det blir väldigt stort om de ska ha fotot uppe.

Svar på tråden Fotografi som present