• Anonym (F)

    Trendkänsliga- Fondvägg?

    Hej!

    Jag har funderat på fondvägg i sovrummet. Är det ute eller inne? Jag är väldigt intresserad av trender. Har förstått att mörkare färger än vitt på väggarna är inne just nu.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Trendkänsliga- Fondvägg?
  • Anonym (1234)

    Neeeeej! Det har varit pinsamt ute i 7-8 år nu! Hitta på något annat.

  • Anonym (F)
    Anonym (1234) skrev 2018-11-30 18:32:09 följande:

    Neeeeej! Det har varit pinsamt ute i 7-8 år nu! Hitta på något annat.


    Haha det är bra att du påminner mig! Jag vill helst måla vitt eftersom det vågar jag måla själv... Om jag tar en färg som grå måste jag anlita ett proffs och här pratar vi om runt 5-6 000... Blä. Det är ett relativt litet sovrum.

    Vad hade du gjort?
  • Anonym (F)
    Anonym (1234) skrev 2018-11-30 18:32:09 följande:

    Neeeeej! Det har varit pinsamt ute i 7-8 år nu! Hitta på något annat.


    Haha det är bra att du påminner mig! Jag vill helst måla vitt eftersom det vågar jag måla själv... Om jag tar en färg som grå måste jag anlita ett proffs och här pratar vi om runt 5-6 000... Blä. Det är ett relativt litet sovrum.

    Vad hade du gjort?
  • Anonym (F)
    Anonym (..) skrev 2018-11-30 18:41:04 följande:

    Gör det du tycker blir snyggt?


    Allra snyggast tycker jag är en väldigt ljusgrå färg på väggarna men som sagt känner jag att jag måste anlita ett proffs för det. Vitt är också fint och relativt lätt att måla själv... Har lite beslutsångest
  • Anonym (Yes)
    Anonym (F) skrev 2018-11-30 18:50:50 följande:

    Allra snyggast tycker jag är en väldigt ljusgrå färg på väggarna men som sagt känner jag att jag måste anlita ett proffs för det. Vitt är också fint och relativt lätt att måla själv... Har lite beslutsångest


    Kolla Sommarsnö från Jotun. Ljust greige. Har blivit fin i väldigt olika ljus hemma hos oss. Vi målade själva, inga problem!
  • Anonym (F)
    Anonym (Yes) skrev 2018-11-30 18:53:53 följande:

    Kolla Sommarsnö från Jotun. Ljust greige. Har blivit fin i väldigt olika ljus hemma hos oss. Vi målade själva, inga problem!


    Tack för tipset! Ska kolla upp det. Intressant med en blandning mellan grått och beige. Beige har blivit väldigt inne nu!
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (F) skrev 2018-11-30 18:50:50 följande:

    Allra snyggast tycker jag är en väldigt ljusgrå färg på väggarna men som sagt känner jag att jag måste anlita ett proffs för det. Vitt är också fint och relativt lätt att måla själv... Har lite beslutsångest


    Förstår inte riktigt

    Varför skulle det inte gå att måla annat än vitt själv? Du gör ju precis likadant oavsett färg ????

    Har målat alla våra väggar själv, allt från mörk lila till vitt

    Va bara noga med maskering och att försegla tejpen så är det inga problem att få ett snyggt resultat
  • ElisaR
    Anonym (Varför?) skrev 2018-11-30 19:38:26 följande:

    Förstår inte riktigt

    Varför skulle det inte gå att måla annat än vitt själv? Du gör ju precis likadant oavsett färg ????

    Har målat alla våra väggar själv, allt från mörk lila till vitt

    Va bara noga med maskering och att försegla tejpen så är det inga problem att få ett snyggt resultat


    Jag har aldrig tidigare målat en vägg, jag kommer att måla ensam plus att jag är lite lat och har dåligt tålamod. 3 av 4 väggar är redan målade med en specifik vit färg vilket kommer innebära bara en strykning på de väggarna med samma färg.

    Men jag förstår vad du menar!
  • Anonym (1234)
    Anonym (F) skrev 2018-11-30 18:37:49 följande:
    Haha det är bra att du påminner mig! Jag vill helst måla vitt eftersom det vågar jag måla själv... Om jag tar en färg som grå måste jag anlita ett proffs och här pratar vi om runt 5-6 000... Blä. Det är ett relativt litet sovrum.

    Vad hade du gjort?
    Vitt är fantastiskt, men nog kan en redig kvinna fixa det själv!! Mitt bästa tips är att kolla på Pinterest efter snygg inspiration! Där ser du snabbt exakt vad du vill ha!
  • Anonym (Varför?)
    ElisaR skrev 2018-11-30 20:01:27 följande:

    Jag har aldrig tidigare målat en vägg, jag kommer att måla ensam plus att jag är lite lat och har dåligt tålamod. 3 av 4 väggar är redan målade med en specifik vit färg vilket kommer innebära bara en strykning på de väggarna med samma färg.

    Men jag förstår vad du menar!


    Haha ja det där med tålamodet känner jag igen. Det är roligt att måla... typ i tio minuter

    Ett tips är att köp lite dyrare färg så behöver du oftast inte måla så många lager

    Lycka till
  • BuoBä

    Vi har kollat på hus nyligen och alla, ALLA hade en fondvägg i någon variant av mörk petrol eller dimblå. De få undantagen var de totala renoveringsobjekten där allt var orört sen 1800 kallt.

  • Anonym (Joanna Gaines)

    Röstar också på greige! Mina favoriter är Balboa Mist och Edgecomb Gray från Benjamin Moore. Blir väldigt mjukt och fint ljus i rummet av det.

  • Anonym (M)

    Fast om du gillar trender hur ska du göra när färgen du valt blir otrendig, måla om igen? Gör det du vill och tycker bli snyggt! Själv gillar jag fondväggar med tapet, bryter av det enfärgade på ett snyggt sätt:)

Svar på tråden Trendkänsliga- Fondvägg?