• Sollu

    tre frågor som jag inte fattar.

    Hej nån kan hjälpa mig svara de tre frågor de blir underkänt min jag ska göra om på måndag igen nu blir jag mer nervs. snälla hjälpa mig 


    frågorna är


     


    1, Vad ska du tänka på i samband med sängbäddning för att arbeta hygienisk?


    2, Beskriv översiktligt eller utförligt en typ av bakterie som finns i vår normalflora, men som i vissa sammanhang kan orsaka infektion. Smittkälla ? smittväg ? sjukdom.

    3 Redogör översiktligt eller utförligt för begreppet vårdrelaterade infektioner. Beskriv och ge exempel, samt diskutera hur dessa kan undvikas.


    Tack för hjälpen


    Sollu
  • Svar på tråden tre frågor som jag inte fattar.
  • Griseknoen35

    Öppna din kursbok och läs, det står garanterat i studielitteraturen. Som ovan sa, du måste lära dig själv och det gör du genom att faktiskt studera och inte ta genvägar. 

  • Anonym (...)

    Ska försöka beskriva frågorna på ett bättre sätt, första frågan kan jag knappt beskriva enklare. Vad ska du tänka på när du bäddar sängen hos en patient/brukare/vårdtagare (eller hur ni nu beskriver dem) för att undvika att sprida eventuell smitta, för att hålla det så rent och hygieniskt som möjligt?


    Det finns bakterier som finns i vår kropp för att den ska fungera som den ska, beskriv en typ av dessa bakterier. I vilka fall kan denna bakterie orsaka en infektion? Hur kan den smitta? Vilka konsekvenser får det?


    Vårdrelaterade infektioner är precis som det låter: infektioner som drabbar personal eller patienter i samband med vård. Alltså vid undersökningar eller behandlingar av olika slag. Beskriv några infektioner som kan uppstå vid såna tillfällen och ge exempel på hur de kan undvikas.


    Svaren på detta borde du kunna hitta i din kurslitteratur, eller genom att googla.
Svar på tråden tre frågor som jag inte fattar.