• elhenia

    Det jävla aset..

    Så förbannad att jag kokar!

    Vi separerade i januari, och var överens om hur vi skulle ha sonen, att vi skulle hjälpas åt ifall jag eller han var tvungen att jobba sent osv.

    Funkade jättebra, fram till att det blev seriöst mellan han och hand nya tjej i mars.

    Han gick från att vara trevlig och tillmötesgående, till att anmäla mig till socialen och blockera mitt nummer.

    Försöker verkligen att samarbetet ska fungera, men tyvärr är det en envägs-kommunikation.

    Jag får ingen kontakt, och jag tvingas gå via hans föräldrar, vilket dom inte är så sugen på att göra.

    Nu till saken, han har börjat skicka sonen i för små kläder, inte tillräckliga kläder för vädret som är ute osv. Han låter inte sonen ringa mig på ?pappa-veckan? (sonen har berättat att han varit ledsen över det).

    Idag blev det min vecka igen, och vad ser jag när vi kommit hem - han har slagit av en bit av framtanden! Va i helvete?! Är det inte sånt som man underrättar den andra föräldern om?! Jag är i chock. Hur kan man strunta i att meddela den andra föräldern?!

  • Svar på tråden Det jävla aset..
  • Anonym (Flower)

    Men urs, anmäl honom till socialen å begär ensam vårdnad :/

  • elhenia

    Flower - Nej ensam vårdnad vill jag inte bråka om. Sonen har rätt till båda sina föräldrar.

  • Anonym (Flower)

    Om pappan till mina barn hade behandlat dom sådär hade jag inte velat att han skulle få ta hand om dom, för deras skull.

  • Drottningen1970
    elhenia skrev 2018-11-30 20:26:32 följande:

    Flower - Nej ensam vårdnad vill jag inte bråka om. Sonen har rätt till båda sina föräldrar.


    Fast alltså... barn har rätt till trygghet och omsorg..
  • elhenia

    Flower - Absolut, jag tänker ju också så. Men, jag skulle aldrig ha hjärta att neka sonen rätten till sin pappa.

    (Min mamma nekade mig när jag var i ungefär samma ålder)

  • elhenia

    Drottningen1970 - Självklart. Men jag har tagit det med socialen, och dom tycker jag ska vända mig till familjerätten istället.

  • Anonym (eee)
    elhenia skrev 2018-11-30 20:26:32 följande:

    Flower - Nej ensam vårdnad vill jag inte bråka om. Sonen har rätt till båda sina föräldrar.


    Vårdnad har inget med det att göra. Men om du får vårdnaden slipper du hålla på och jaga pappan så där och krångla. Barnet kan träffa sin pappa ändå, och även bo där (om det nu är lämpligt)

    Ta det via familjerätten så får du väl se hur det går där. Vägrar han gå dit så är det ju tyvärr så att ingen kan tvinga honom. Då kanske nästa steg är att kontakta advokat men det blir ju steg 2 
  • GGN

    Tog han alltså inte med sonen till en läkare när det hände??

    Hur gammal är sonen?

  • elhenia

    GGN - Sonen säger att han inte varit till tandläkaren/läkaren. Hans pappa får jag ju inte tag på.

    Han är 7 år, och det är en permanent tand som skadats.

  • GGN
    elhenia skrev 2018-11-30 22:04:05 följande:

    GGN - Sonen säger att han inte varit till tandläkaren/läkaren. Hans pappa får jag ju inte tag på.

    Han är 7 år, och det är en permanent tand som skadats.


    Du får väl ta med honom till läkaren och säga att han kom tillbaka från pappan så. Då gör läkaren en anmälan.
  • elhenia

    GGN - Funkar det? Vad för anmälan? Till försäkringsbolaget?

    Ska verkligen ta honom till läkaren på måndag. Måste först prata med skolan/fritids, då sonen sa att det var där som det hände.

  • GGN
    elhenia skrev 2018-11-30 22:38:43 följande:

    GGN - Funkar det? Vad för anmälan? Till försäkringsbolaget?

    Ska verkligen ta honom till läkaren på måndag. Måste först prata med skolan/fritids, då sonen sa att det var där som det hände.


    En orosanmälan, förhoppningsvis.
  • elhenia

    Mailade honom igår, och kors i taket, han svarade.

    Han skrev att han inte sett eller hört något om hans tand, och att det måste hänt under dagen igår (fredag).

    I call bullshit då skola/fritids är väldigt bra på att uppdatera om det hänt något.

    (Sonen sa namnet på den pedagog som hjälpt/tröstat honom när det hände, och jag träffade hen igår, och då borde hen sagt något)

Svar på tråden Det jävla aset..