• BSBS

    Planera vård och omsorg USKA

    Hej!

    Sitter och skriver lite på en uppgift och ser kommande uppgifter och undrar nu vad de kan tänkas mena när man får en fallbeskrivning och sedan följd frågan ?hur planerar du patientens vård och omsorg?.

    Är det uskor som planerar patienternas vård och omsorg? Det är väl ändå sjuksköterskorna som gör det eller har jag missat något? Ni som är färdiga uskor eller som själva läser har ni lust att hjälpa mig lite klokare tack

  • Svar på tråden Planera vård och omsorg USKA
  • Akira Öken
    BSBS skrev 2018-12-02 20:50:42 följande:

    Hej!

    Sitter och skriver lite på en uppgift och ser kommande uppgifter och undrar nu vad de kan tänkas mena när man får en fallbeskrivning och sedan följd frågan ?hur planerar du patientens vård och omsorg?.

    Är det uskor som planerar patienternas vård och omsorg? Det är väl ändå sjuksköterskorna som gör det eller har jag missat något? Ni som är färdiga uskor eller som själva läser har ni lust att hjälpa mig lite klokare tack


    Uskorna är en viktig del av teamet kring patienten. Hur de är delaktiga i just detta fall beror på omständigheterna.
  • BSBS

    Okej. Well får läsa vidare och hoppas på att förstå hur jag skulle planera för patientens vård och omsorg.

  • Anonym (S)

    Kommer inte riktigt ihåg hur det var när jag gick på gymnasiet, men utan mer information skulle jag nog tolka en sådan uppgift som att den ska innefatta vårdplanering som täcker de områden ni har gått igenom eller som finns med i läroböckerna ni har, även om det innefattar saker som går utanför en uskas ansvarsområde. Är ju bra att ha förståelse även för sådant man själv inte kommer göra. Men det är bara min tolkning och jag vet inte vad som är rätt, verkar uppgiften väldigt oklar är det kanske bättre att kolla med läraren? :)

Svar på tråden Planera vård och omsorg USKA