• humlan00

    När ska man börja nackträna?

    När plockade ni fram babygymmet?

    När ska man börja lägga sitt barn på mage? Nackträning? Hur?

  • Svar på tråden När ska man börja nackträna?
  • Anonym (.)

    Man kan lägga sin bebis på mage från start. Dock ska man självklart ha uppsikt så länge det inte är stadiga.

  • Anna60
    humlan00 skrev 2018-12-04 12:17:01 följande:
    När plockade ni fram babygymmet?

    När ska man börja lägga sitt barn på mage? Nackträning? Hur?
    Som ovan säger så kan du lägga babyn på mage när helst barnet är fött. Det gjorde vi ända fram till 90-talet med våra barn. Även när de sov. Nu säger man att sömnen skall företas på rygg dock. Men ligga på mage kan de ju göra när de är vakna. De reglerar sin träning själv.
  • Anonym (Elva)

    Tidigt! Barn idag ligger alldeles för lite på mage, och magläge är superviktigt för motoriken.
    Man behöver dock inte se det som "träning". Att halvligga i en soffa med bebisen på bröstet (på mage) är också magläge. 
    Lyssna gärna på senaste avsnittet av Föräldrakollen där en fysioterapeut pratar just om barns utveckling och vikten av att ligga på mage.

    www.acast.com/foraldrakollen

  • Fru Ve

    Jag bar min son myket i sjal och ergonomisk sele och detta tyckte en sjukgymnast som vi besökte var superbra träning för hans nacke. Han fick en liten skada då han föddes så nacken blev lite sned, därför behövde han träna. Av bärandet blev han helt bra utan annan träning.

  • Anonym (vi)

    Har för mig att BVC klagade på brist på magträning vid 6-7 v för vår äldsta. Bar dock i sjal så när vi väl testade var nacken redan stadig.

    Yngsta låg på mage från några dagars ålder. 

  • Kellie13
    humlan00 skrev 2018-12-04 12:17:01 följande:

    När plockade ni fram babygymmet?

    När ska man börja lägga sitt barn på mage? Nackträning? Hur?


    Från start!
Svar på tråden När ska man börja nackträna?