• TopG

    8 åring med flytningar ??

    Hej.

    Har en dotter på nyligen 8 år som tycker det är himla jobbigt, på senaste tiden, så har hon haft som lite flytningar (vit/gul). Ingenting annat. Mår bra i övrigt, kliar inte, gör inte ont, säger hon.

    Är det normalt? Ska man söka till vc?

    Ska till vc i veckan i ett annat ärende så ska ta upp frågan då.

  • Svar på tråden 8 åring med flytningar ??
  • TopG

    [quote=79261724][quote-nick]Trippelmamma76 skrev 2018-12-04 17:11:29 följande:[/quote-nick]Tycker det låter tidigt. Är hon väldigt tidigt utvecklad i övrigt? (Jag tror på bakterieinfektion.)[/

    Okej, typ svamp då eller? Nja, nej det tycker jag väl inte.

    Eller tidig med vad tänkte du? :)

  • erikaABC

    Om det har blandat sig i bakterier brukar det lukta mycket illa eller man får något problem. TS nämner inget sådant

  • TopG

    [quote=79261749][quote-nick]erikaABC skrev 2018-12-04 17:18:46 följande:[/quote-nick]Om det har blandat sig i bakterier brukar det lukta mycket illa eller man får något problem. TS nämner inget sådant[/

    Nej ingenting annat. Inte rött, gör inte ont säger hon. Hon säger att det inte luktar nått heller.. o hon är inte påverkad av det mer än att hon tycker det känns ofräscht o äckligt..

  • Trippelmamma76

    Det behöver det inte göra. Min dotter fick detta nyligen och det fanns ingen lukt. Det kan tex förekomma förkylningsbakterier där på barn, vilket kan kräva antibiotika. (Haft relativt ingående diskussion med både sköterska och läkare om just detta).


    erikaABC skrev 2018-12-04 17:18:46 följande:

    Om det har blandat sig i bakterier brukar det lukta mycket illa eller man får något problem. TS nämner inget sådant


  • Alexi

    Vi upplevde det hos dottern för något år sedan men sen tror jag det försvann igen, hon är 10 år nu. Så jag tror att det kan vara lite förpubertet.

  • Trippelmamma76

    Jag menar att jag tycker att det låter för tidigt i livet för att ha flytningar. Jag tror som sagt främst på bakterie, men det skulle väl kunna vara svamp. Fast svamp brukar ge rodnad och klåda.


    TopG skrev 2018-12-04 17:16:08 följande:

    [quote=79261724][quote-nick]Trippelmamma76 skrev 2018-12-04 17:11:29 följande:[/quote-nick]Tycker det låter tidigt. Är hon väldigt tidigt utvecklad i övrigt? (Jag tror på bakterieinfektion.)[/

    Okej, typ svamp då eller? Nja, nej det tycker jag väl inte.

    Eller tidig med vad tänkte du? :)


Svar på tråden 8 åring med flytningar ??