• frökenproblem

    Gillar han mig?

    Har varit på dejt med den här killen som jag träffat på Tinder två gånger nu och dejterna har gått väldigt bra. Det gick så långt att vi hade sex och vi skriver varje dag till varandra. För mig så skulle vi lika gärna kunna vara ihop men vi har inte pratat om det så jag vet inte till 100% hur han ser det. 
    Nyss såg jag dock att han uppdaterat texten i sin Tinder profil vilket ger mig panik. Betyder det att han fortfarande letar efter någon annan? Det ända han skrev var lite mer info om sig själv så jag vet inte om jag är upprörd i onödan. Men bara faktumet att han gått in och ändrat gör mig orolig. Vill fråga honom vart vi står men vill inte skrämma iväg honom.

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Gillar han mig?
  • Mongoliet

    Nä han ändrade givetvis texten så att du skulle få lite mer info om honom. Inget att oroa sig över. Det blir nog ni.

  • Anonym (osäker)

    Är du osäker var ni står så tycker jag du ska fråga

  • Tom Araya
    frökenproblem skrev 2018-12-05 23:23:29 följande:

    Så jag borde inte fråga honom vart vi står? :/


    Du kan fråga honom vad han känner för dig och vill med dig, jag ser inget fel i det.

    Ärlighet och kommunikation reder ut många problem och om det i sig skapar problem så är det nog ändå något som är fel.
  • frökenproblem

    Frågade honom och känner mig osäker på nytt >.< han sa att han ser det som att vi dejtar och direkt undrar min hjärna, betyder det att han träffar andra eller bara mig? När man gått så långt som vi har så borde han bara träffa mig. Eller? Kanske bara oroar mig för mycket....

  • Anonym (osäker)
    frökenproblem skrev 2018-12-05 23:58:41 följande:

    Frågade honom och känner mig osäker på nytt >.< han sa att han ser det som att vi dejtar och direkt undrar min hjärna, betyder det att han träffar andra eller bara mig? När man gått så långt som vi har så borde han bara träffa mig. Eller? Kanske bara oroar mig för mycket....


    Blev det bara mer frågor för dig än svar. Det är ju trots allt tinder så det kan ju vara på det viset 
  • NiMi12
    frökenproblem skrev 2018-12-05 23:58:41 följande:

    Frågade honom och känner mig osäker på nytt >.< han sa att han ser det som att vi dejtar och direkt undrar min hjärna, betyder det att han träffar andra eller bara mig? När man gått så långt som vi har så borde han bara träffa mig. Eller? Kanske bara oroar mig för mycket....


    Ja det betyder att han träffar andra.
    Man kan dejta flera i taget och det krävs mer än två dejter innan man bestämmer att man vill dejta någon exklusivt.

    Uppdaterar han sin Tinderprofil så gör han det för att han vill få fler träffar på Tinder.

    Så du har träffat en kille som inte är speciellt seriös utan vill se vad "marknaden" kan erbjuda honom.

    För din egen skulle borde ni inte ha haft sex och träffas ni igen så se till att ni går ut och äter, eller hittar på någon aktivitet borta från hemmiljö. Inget mer sex förrän ni är exklusiva med varandra.

    Hoppas du hittar din drömprins :) 
  • Mongoliet
    NiMi12 skrev 2018-12-06 09:00:36 följande:

    Ja det betyder att han träffar andra.

    Man kan dejta flera i taget och det krävs mer än två dejter innan man bestämmer att man vill dejta någon exklusivt.

    Uppdaterar han sin Tinderprofil så gör han det för att han vill få fler träffar på Tinder.

    Så du har träffat en kille som inte är speciellt seriös utan vill se vad "marknaden" kan erbjuda honom.

    För din egen skulle borde ni inte ha haft sex och träffas ni igen så se till att ni går ut och äter, eller hittar på någon aktivitet borta från hemmiljö. Inget mer sex förrän ni är exklusiva med varandra.

    Hoppas du hittar din drömprins :) 


    Sorgligt att ni alltid ser sex som en förhandlingsvara.
  • NiMi12
    Mongoliet skrev 2018-12-06 09:35:50 följande:
    Sorgligt att ni alltid ser sex som en förhandlingsvara.

    Nä det var inte menat som en förhandlingsvara. Då tolkar du mig fel.

    Det jag menar är att personen som har skrivit inlägget kommenterade att just eftersom de hade haft sex så kunde förväntan vara att de två var exklusiva. Sex är ingen sån garanti.

    Så för att inte bli sårad, då många människor blir just det pga sex, är det bättre att avvakta med det tills man har gjort klart att man ska vara exklusiva.

    Att dejta handlar ju om att lära känna en annan person bättre, och då kanske man inte måste börja med att utforska sexualiteten hos den andra utan faktiskt få veta mer om den andras värderingar, moral, etik m.m. . Annars är man KK.

  • Tom Araya
    Mongoliet skrev 2018-12-06 09:35:50 följande:
    Sorgligt att ni alltid ser sex som en förhandlingsvara.
    Så kan det i lika hög grad ses åt motsatt håll.
  • NiMi12
    frökenproblem skrev 2019-01-09 16:25:07 följande:

    Tack för alla svar! Om ni vill ha en uppdatering så är vi nu ihop och appen är raderad :)


    Va kul, grattis!
Svar på tråden Gillar han mig?