Inlägg från: Anna1234 |Visa alla inlägg
  • Anna1234

    Ok köpa alkohol till läraren med klasskassan?

    Jag tycker verkligen att det är okej att köpa alkohol (glögg eller en flaska vin) till läraren i present, sen om det är klasskassan som ska stå för det är en annan fråga.

    De flesta människor dricker alkohol och det är en present man njuter av och sen är det borta, om man inte dricker själv kan man alltid ge bort den (till skillnad från alla tusen vaser, skålar eller annat pynt).

  • Anna1234
    erikaABC skrev 2018-12-06 20:58:36 följande:
    Ja men nu var ju frågan utformad så att det var om pengarna kunde tas från klasskassan (utan att fråga alla inblandade)?
    Jag tolkade frågan som att det var fokus på alkoholen, inte om pengarna kom från klasskassan (utan insamlade enkom för detta). Att fråga inblandade är ditt eget tillägg, inget som faktiskt uttalas av ts.
  • Anna1234
    Anonym (nej) skrev 2018-12-06 21:46:23 följande:
    1, Varför ta från barnens klasskassa?
    2. Varför alkohol? De kanske är nykterister?
    3. Varför lära barnen att fest=alkohol?
    Hur många känner ni som är nykterister? Det är väl mycket större chans att läraren dricker alkohol (och därmed uppskattar presenten) än att den inte gör det?

    Jag tror inte att barnen lägger någon värdering i presenten fröken får, tittar de ens när den delas ut? Och fest och alkohol är, för de allra flesta, sammankopplade (utan att det handlar om osunda vanor).


Svar på tråden Ok köpa alkohol till läraren med klasskassan?