• K Kalle

    Efterlysning:Kryddig fruktsallad med torkad frukt?!

    För jättemånga år sedan gjorde jag en "fruktsallad" med torkad frukt och en sockerlag med olika kryddor som kanel kryddnejlika och stjärnanis. receptet är borta och jag kan inte hitta nåt liknande. Nån som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Efterlysning:Kryddig fruktsallad med torkad frukt?!
  • klyban

    Vet inte vad du tänker på, här är en variant som säkerligen går tveaka till det om den inte når ända fram.
    Annars är det bara googla på fruit salad och en krydda som du vill ha med, så kommer en hel del förslag till dig.


    Jag kör ibland med chili, lime, peppar och/eller nått liknande, där det kan användas till sidorätt till varmrätt.


    Cardamom-Clove Dressing 2 tablespoons fresh lemon juice. 2 tablespoons extra-virgin olive oil. 1 tablespoon honey. 1/4 teaspoon sea salt. 1/8 teaspoon freshly ground black pepper. 1/8 teaspoon ground cloves. 1/8 teaspoon ground cardamom. Pinch of ground allspice.
    hur många meter var det?
  • K Kalle

    Jag minns att det var olika sorters torkad frukt och "vanlig" sockerlag med kanel, nejlika och äver stjärnanis tror jag. Man skulle hälla den varma kryddlagen på frukten och så skulle den dra till sig den och så skulle man låta det kallna.

Svar på tråden Efterlysning:Kryddig fruktsallad med torkad frukt?!