• Anonym (Runka)

    SKANDAL! Pappa sittert anhållen efter att ha försvarat sina barn från beväpnad inbrottstjuv - SKANDAL!

    https://www.aftonbladet.se/a/e1nW5g

    En familj i Malmö utsattes för en inbrottstjuv. När inbrottstjuven blev påkommen så ska han ha tagit tag i ett av familjens barn, tryckt en pistol i munnen på barnet och hotat trycka av.
    Detta ledde till att pappan grep in och misshandlade inbrottstjuven och barnförgriparen. Nu sitter mannen anhållen för misshandel!!!  
    Det hela ska ha utspelat sig i Rosengård.

    VAD FAN ÄR DET FRÅGAN OM EGENTLIGEN?

    En familjefar försvarar hederligt sitt lilla barn från en beväpnad förgripare, i familjens bostad, och nu är det han som sitter anhållen??? 
    Sånt här kan bara hända i Sverige.
    Och en annan sak jag reagerar på är att den vänsterfeministiska tidningen Aftonbladet kallar pappans reaktion för ett "tokspel".
    Det är väl för i helvete en helt normal reaktion att man försvarar sitt lilla barn om en kriminell jävla psykopat sätter en pistol i munnen på barnet!!

    FRIA HONOM!!!

     
  • Svar på tråden SKANDAL! Pappa sittert anhållen efter att ha försvarat sina barn från beväpnad inbrottstjuv - SKANDAL!
  • Anonym (Läs artikeln)

    Aftonbladet kallar inte pappans reaktion för tokspel, de citerar en källa som kallar det så. Det står tydligt i artikeln.

    För övrigt håller jag med, med bara artikeln som bas för min åsikt, om att pappan bör friges.

  • Anonym (A)
    Anonym (Läs artikeln) skrev 2018-12-08 14:51:20 följande:
    Aftonbladet kallar inte pappans reaktion för tokspel, de citerar en källa som kallar det så. Det står tydligt i artikeln.
    För övrigt håller jag med, med bara artikeln som bas för min åsikt, om att pappan bör friges.
    Håller med
  • mammatill6

    Fast det är väl skillnad på att försvara och fortsätta slå ovh sparka i huvudet till medvetslöshet. Då straffar man ju också.

  • Anonym (Runka)
    Anonym (Läs artikeln) skrev 2018-12-08 14:51:20 följande:

    Aftonbladet kallar inte pappans reaktion för tokspel, de citerar en källa som kallar det så. Det står tydligt i artikeln.

    För övrigt håller jag med, med bara artikeln som bas för min åsikt, om att pappan bör friges.


    Fick tokspel

    Lägenhetsinnehavaren, som är i 45-årsåldern, ska enligt Aftonbladets uppgifter ha gått till våldsam attack mot mannen som gav sig på hans barn.


    ? Han fick tokspel och slår pistolmannen så svårt att att denne förlorade medvetandet och får svåra skador i huvudet, säger en källa.

    Även om man citerar en källa så är det ändå det sätt man beskriver händelsen på. Man använder en källas citat och använder det som beskrivning av händelsen. Man beskriver hela händelsen på ett sätt som får det att låta som om pappan gjort något dåligt och handlat fel. Mellan raderna säger man att pappan är en kriminell.

  • Mayweed

    Nej, dylikt händer inte bara i Sverige. Han hade blivit häktad i de flesta länder, då han fortsatt till dess mannen blev medvetslös.

    Dock gissar jag på, och hoppas på, att han kommer bli släppt pga den pressade situationen som nog kan få de flesta att få "tokspel" och därmed tappa besinningen.

  • Anonym (Runka)
    mammatill6 skrev 2018-12-08 14:56:48 följande:

    Och sonen va ju redan räddad och borttagen från förövaren innan han började slå.


    Och? Det är en normal reaktion om någon bryter sig in i ditt hem och sätter en pistol i munnen på ditt barn. Att händelsen utspelar sig i Rosengård är en ingen slump. Där finns invandrare som inte hunnit bli hjärntvättade(tillskillnad från alla feministsvenssons)  i att det är fel att försvara dig och din familj om en kriminell psykopat angriper. Det är bara i Sverige en sån person kan bli anhållen. Man vill bara kräkasKräks
  • Anonym (Runka)
    Mayweed skrev 2018-12-08 15:01:17 följande:

    Nej, dylikt händer inte bara i Sverige. Han hade blivit häktad i de flesta länder, då han fortsatt till dess mannen blev medvetslös.

    Dock gissar jag på, och hoppas på, att han kommer bli släppt pga den pressade situationen som nog kan få de flesta att få "tokspel" och därmed tappa besinningen.


    Det är inget tokspel!!!!!!!!!!!

    Tokspel innebär enligt ordets beskrivning att du utför en impulsiv och ogenomtänkt handling, där orsaken inte är i nivå med reaktionen. DVS att du överreagerar. Man överreagerar inte om en vuxen människa trycker en pistol i munnen på ett litet barn.


  • Anonym (Läs artikeln)
    Anonym (Runka) skrev 2018-12-08 14:59:38 följande:

    Fick tokspelLägenhetsinnehavaren, som är i 45-årsåldern, ska enligt Aftonbladets uppgifter ha gått till våldsam attack mot mannen som gav sig på hans barn.

    ? Han fick tokspel och slår pistolmannen så svårt att att denne förlorade medvetandet och får svåra skador i huvudet, säger en källa.

    Även om man citerar en källa så är det ändå det sätt man beskriver händelsen på. Man använder en källas citat och använder det som beskrivning av händelsen. Man beskriver hela händelsen på ett sätt som får det att låta som om pappan gjort något dåligt och handlat fel. Mellan raderna säger man att pappan är en kriminell.


    Nej det gör man inte. Det är helt uppenbart att du försöker vinkla det för att passa extremhögern narrativ. Det är bara tröttsamt.
  • Anonym (drz)

    Han kommer garanterat att dömas. Ska man försvara nått i Sverige, världens mest pacifistiska land är det skjut gräv tig som gäller.

Svar på tråden SKANDAL! Pappa sittert anhållen efter att ha försvarat sina barn från beväpnad inbrottstjuv - SKANDAL!