• Fundersammast

    Känner inte livmodern

    Har snart gått in i andra trimestern, är i vecka 14.

    Fjärde graviditeten men andra barnet och jag känner inte livmodern! Inte ens på morgonen när jag är kissnödig. Har sett bebis senast i vecka 12 och är så rädd att den har dött. Borde jag inte känna livmodern nu?

  • Svar på tråden Känner inte livmodern
  • joannaq

    Jag kände den heller inte i den veckan. Men det är nog för att man inte vet hur den ska kännas. Jag kände den på riktigt i går och jag är i v16+0 idag :)

  • Fundersammast
    joannaq skrev 2018-12-08 17:38:34 följande:

    Jag kände den heller inte i den veckan. Men det är nog för att man inte vet hur den ska kännas. Jag kände den på riktigt i går och jag är i v16+0 idag :)


    Lugnande att höra. Jag inbillar mig att jag vet hur det ska kännas eftersom jag varit gravid tidigare.

    Är det ditt första barn?
  • joannaq
    Fundersammast skrev 2018-12-08 17:59:14 följande:

    Lugnande att höra. Jag inbillar mig att jag vet hur det ska kännas eftersom jag varit gravid tidigare.

    Är det ditt första barn?


    Det är mitt tredje barn men kommer inte ihåg om jag ens försökte känna den själv med de första :))
  • Mytilio

    Jag är i v.15+2 (min första graviditet) och har precis börjat känna av den. Tror det där är väldigt individuellt och olika från graviditet till graviditet. Det kommer säkert :) 

Svar på tråden Känner inte livmodern