• Anonym (bindan)

    Hur många bindor går åt?

    Jag går på utredning om kraftiga menstruationer för jag tycker jag blöder mycket. För mig går det åt ca 1 paket bindor per dag i 3 dagar, sedan ett halvt paket om dagen 4 dagen och 5 dagen så kan jag gå över på trosskydd. Är det mycket? Hur mycket använder ni andra?

  • Svar på tråden Hur många bindor går åt?
  • Anonym (bindan)

    Fast den där skissen med poängberäkning känns väldigt konstig för då har jag lite enligt den, men jag blöder ju igenom så jag måste ha extrakläder med mig? För mina bindor har aldrig blod över hela bindan, de börjar läcka långt innan dess..

  • Anonym (J)

    Blöder också mycket, blöder igenom både tampong och binda på natten så måste kliva upp och byta. Tampong måste bytas varje timma på dagen osv.. har rejäl järnbrist, käkar två tabletter dagligen men vid varje mens får jag tillbaka trötthet, tinitus och huvudvärk. Helt sjukt! Visste inte att man kan söka hjälp för det?

  • Anonym (bindan)
    Anonym (J) skrev 2018-12-08 20:43:17 följande:

    Blöder också mycket, blöder igenom både tampong och binda på natten så måste kliva upp och byta. Tampong måste bytas varje timma på dagen osv.. har rejäl järnbrist, käkar två tabletter dagligen men vid varje mens får jag tillbaka trötthet, tinitus och huvudvärk. Helt sjukt! Visste inte att man kan söka hjälp för det?


    Jo jag har sökt hjälp för det för är precis som dig trött på att må dåligt ständigt pågrund utav mensen. 


    HUr många paket går åt för dig under en cykel?

  • nnnnnnnn

    Testa även tranexamsyra tex cyklo-f eller andra sorters tabletter. Blir dock ganska dyrt... 8 tabletter per dygn under 4 dygn (maxdos) = nästan 200 kr per omgång.

    Men det är rätt bra att ta 2 st tex kl 16 och sedan 2 till kl 22 innan läggning, då brukar jag kunna sova hela natten utan att behöva gå upp och byta 1-3 ggr.

  • Anonym (mine)

    Dagtid använder jag Always Ultra Night. Blöder igenom på 2 timmar om jag inte nyser för då blir det att byta direkt.  Jag köper 20-pack, det går åt 2 hela paket och nästan ytterligare ett. På natten använder jag Libresse. Hittills Maxi Goodnight som har fungerat så där bra men förra gången var de slut så jag köpte Ultra Thin Goodnight Extra Wings och de funkade faktiskt bättre.

  • Anonym (Sparsamt)

    Dag 1-2 blöder jag som mest och då skulle jag klara mej på 3 tamponger/dygn. Dock byter jag 4-5 för att det känns fräschare så. Dag 3-5 skulle jag klara mej på 1-2 tamponger per dygn men byter även då oftare.

  • Anonym (J)
    Anonym (bindan) skrev 2018-12-08 20:45:12 följande:

    Jo jag har sökt hjälp för det för är precis som dig trött på att må dåligt ständigt pågrund utav mensen. 

    HUr många paket går åt för dig under en cykel?


    Oj jag vet inte har inte tänkt på det. Men 2-3 paket tamponger och ett paket bindor ungefär. Använder bara bindorna under natten och ifall jag ska iväg hemifrån. Så hemskt att lämna hemmet under mens :/
Svar på tråden Hur många bindor går åt?