• MrsB6

    Vågar jag hoppas att det har startat? 40+3

    Tror ni att jag kan börja hoppas på att det har satt igång om det ser ut så här:

    Från 13:00 idag har jag haft vad jag tror är värkar var 15-20 minut. De vararar mellan 45 sek-1,5 min. En del gör riktigt riktigt ONT och andra är mer lätta. Det blir en väldigt koncentrerad smärta långt nere i magen under naveln men den strålar ingen annanstans. Jag känner ett rätt konstant molande i ryggslutet och som mensvärk fram i magen mellan värkarna/smärtorna.

    Innan kl. 13:00 idag hade jag inte haft en enda känning.

    Jag tycker inte det känns som magen på något sätt blir hårdare under tiden det smärtar.

    Är det möjligtvis något annat än värkar?

    Borde jag vara inställd på att sånt här kan hålla på en vecka utan att leda någonstans och avta mellan varven?

    ???

    Jag är gravid för första gången och bor 2 timmar fråm närmste sjukhus. Nu har det toksnöat här och kommit mellan 1-2 dm blötsnö. Plogbilarna går tätt. Vi har också min bonusdotter på heltid som vi måste ordna med barnvakt åt. Henne farmor har föreslagit att hon ska sova där på nätterna nu. Jag vill inte skicka iväg henne i onödan och jag vill inte föda i bilen.

  • Svar på tråden Vågar jag hoppas att det har startat? 40+3
  • Anonym (Anna)

    Det kan vara igång och det kan ta en vecka. Ledsen jag vet att du inte ville höra det :) jag hade 1,5h till förlossningen så jag var inne en gång 5 dagar före det drog igång för jag trodde det var dags men det var bara förvärkar. Ring och rådfråga förlossningen med tanke på att du har så långt att åka. Mig bad de komma direkt om jag trodde det var dax pga avståndet. Hoppas det drar igång!

Svar på tråden Vågar jag hoppas att det har startat? 40+3