• Anonym (G)

    Kan man få vita ränder på magen efter förlossning utan att ha haft röda innan?

    Upptäckte idag, 5 mån efter FL, att jag har som vita ränder på magen som endast syns i skarpt ljus. Alltså som tryckränder alternativt bristningar som bleknats. Men kan man verkligen få bleknade bristningar utan att ha haft synliga röda/lila sådana innan? Jag tänker att det kanske är nåt annat som syns annars.

  • Svar på tråden Kan man få vita ränder på magen efter förlossning utan att ha haft röda innan?
  • syntharen

    Ja det kan man, jag har några stycken på höfterna som jag fick långt innan jag fick barn. Dom är som silverstreck. Dom var aldrig röda innan. Vet inte när, hur eller varför dom uppstod men antar att dom kom när jag gått upp lite i vikt eller så.

  • Anonym (G)
    syntharen skrev 2018-12-11 16:40:05 följande:

    Ja det kan man, jag har några stycken på höfterna som jag fick långt innan jag fick barn. Dom är som silverstreck. Dom var aldrig röda innan. Vet inte när, hur eller varför dom uppstod men antar att dom kom när jag gått upp lite i vikt eller så.


    Okej. Min man verkar inte tro att det är bristningar utan manar att jag har haft något som legat emot huden. Bar på min bebis i sele idag... vi får se om de försvinner sen.
  • Anonym (Madeleine)

    Ja, det kan man! Bristningar kan vara vita eller röda. Jag har två vänner som båda var lika lyckliga över att ha sluppit bristningar under graviditeten bara för att få det efter förlossningen istället... :( Det uppstår pga hormonförändringar så det är ingenting du har gjort.

  • Anonym (Mja)

    Jag har bristningar på brösten och på låren, men de är vita och har alltid varit, så de syns inte och ja, min sambo förnekar också att det skulle vara bristningar eftersom de aldrig varit röda eller rosa, haha. Men jag ser mycket väl att de är bristningar!

Svar på tråden Kan man få vita ränder på magen efter förlossning utan att ha haft röda innan?