• Nex00

    Sjunker mensdebutsåldern?

    Hej alla! 

    Jag läser mitt sista år på gymnasiet just nu och håller på för fullt med mitt gymnasiearbete som handlar just om frågan om åldern för mensdebuten sjunker. För att undersöka frågan har jag fixat en enkät som ni väldigt gärna får svara på. Enkäten är anonym och alla svar uppskattas. Klicka på länken nedan för att svara på några korta frågor. 

    goo.gl/forms/OhgD46SQKuN5SGlF3

  • Svar på tråden Sjunker mensdebutsåldern?
  • Anonym (Feedback)

    Hej! En sak med enkäten som borde ändras (fast det kanske inte går nu). Många med mig vet nog inte vid vilken ålder deras mamma fick mens. Hade varit bra med det alternativet också.

  • Anonym (Feedback 2)

    Här kommer lite mer feedback :)

    Angående var man växte upp. Jag anser ändå att Örebro, Uppsala och Västerås t.ex. inte räknas som småstad, men det fanns inget bra alternativ för dessa svar då du markerat storstad med Sthlm, Gbg och Malmö. 

    Även alternativet på landsbygden är också lite konstigt formulerat. Vi bodde med kanske 3 hus runt oss med mindre än 200m avstånd. Men närmsta stad låg 3 mil bort. Kanske är bättre att specificera landsbygd med avstånd från närmsta stad eller liknande (eller kanske inte specificera alls?).

  • Anonym (Olika)

    Min mamma fick mens som 13åring, jag skulle fylla 17 när jag fick min

Svar på tråden Sjunker mensdebutsåldern?