• Honsomlängtar

    Någon som vart med att veckorna inte stämmer?

    Hejsan har inte så höga förhoppningar men tänkte kolla om de finns några som haft så.

    Har ni nånsin när ni varit gravida och gjort ultraljud att de skiljer sig nästan 3 veckor från villen vecka du tror du är i enligt senaste mens och från vad läkaren såg på ultraljudet?

    Sambon hoppas mer på en mirakel historia medans jag helt enkelt tror att det inte gått vägen ordentligt även fast alla symtomer är kvar.

  • Svar på tråden Någon som vart med att veckorna inte stämmer?
  • Honsomlängtar
    Honsomlängtar skrev 2018-12-14 10:31:47 följande:

    Hejsan har inte så höga förhoppningar men tänkte kolla om de finns några som haft så.

    Har ni nånsin när ni varit gravida och gjort ultraljud att de skiljer sig nästan 3 veckor från villen vecka du tror du är i enligt senaste mens och från vad läkaren såg på ultraljudet?

    Sambon hoppas mer på en mirakel historia medans jag helt enkelt tror att det inte gått vägen ordentligt även fast alla symtomer är kvar.


    Blev visst två trådar pga jag va tvungen att ändra så det gick med anonyma svar
  • Anonym (Ivf manma)

    Ja, mej ändrade barnmorskan 2 veckor framåt vid ultraljudet v 18. Mitt barn kom till med hjälp av ivf. Kliniken som satte tillbaka embryot visste exakt på timmen hur gammalt det var.Barnmorskan på vanliga mödravården envisades ändå med att ändra bf.

  • Honsomlängtar
    Anonym (Ivf manma) skrev 2018-12-14 11:43:26 följande:

    Ja, mej ändrade barnmorskan 2 veckor framåt vid ultraljudet v 18. Mitt barn kom till med hjälp av ivf. Kliniken som satte tillbaka embryot visste exakt på timmen hur gammalt det var.Barnmorskan på vanliga mödravården envisades ändå med att ändra bf.


    Enligt senaste mens skjlle jag va 6+6 när ultraljudet va men de såg mer ut som vecka 4 enligt henne. Ska tillbaka nästa vecka och se om de växt men har trott sen jag plussa att jag fått ma.
  • Anonym (ja)

    Jag blev framflyttad 3 veckor vilket kändes väldigt märkligt för mig eftersom att jag visste exakt vilken dag/vecka han blev till. Jag vet att forskningen säger att alla foster är lika stora i början men jag tror att han bara växte långsammare än andra. För han fortsatte att vara liten till växten tills han fyllde 4år och helt plötsligt växte och blev normallång :)

  • Anonym (O)

    Mej har dom flyttat båkat en vecka hittills. Varje ul ett par dagar. Tidigt i v 9+ pga datering och sen kub. Jag hade koll på äl och plussade på äl+10 vilket nu innebär att jag plussat på äl+3 om man ska gå efter dom? Helt ologiskt såklart. Men bebis verkar må bra iallafall :)

  • Honsomlängtar
    Anonym (O) skrev 2018-12-14 13:23:59 följande:

    Mej har dom flyttat båkat en vecka hittills. Varje ul ett par dagar. Tidigt i v 9+ pga datering och sen kub. Jag hade koll på äl och plussade på äl+10 vilket nu innebär att jag plussat på äl+3 om man ska gå efter dom? Helt ologiskt såklart. Men bebis verkar må bra iallafall :)


    Jag skulle vart i 6+6 när ultraljudet togs och enligt sista mens men ultraljudet visa runt vecka 4, därför är jag typ inställd på MA medans sambon tror på ett mirakel in i sista sekunden
  • Anonym (...)
    Honsomlängtar skrev 2018-12-14 13:34:04 följande:
    Jag skulle vart i 6+6 när ultraljudet togs och enligt sista mens men ultraljudet visa runt vecka 4, därför är jag typ inställd på MA medans sambon tror på ett mirakel in i sista sekunden
    Du kan ha haft ägglossning senare den månaden så det är absolut inte omöjligt. Ibland strular kroppen till det lite och beter sig inte som den brukar :)
    Det är nog bra att försöka vara beredd på båda alternativen, men jag håller tummarna för er :)
  • Honsomlängtar
    Anonym (...) skrev 2018-12-14 13:52:39 följande:

    Du kan ha haft ägglossning senare den månaden så det är absolut inte omöjligt. Ibland strular kroppen till det lite och beter sig inte som den brukar :)

    Det är nog bra att försöka vara beredd på båda alternativen, men jag håller tummarna för er :)


    Läkaren sa själv att de skulle va omöjligt då jag redan plussade den 18 nov :( så därför är jag inställd på ma men mirakel kan ju finnas.
  • Anonym (...)
    Honsomlängtar skrev 2018-12-14 13:57:36 följande:
    Läkaren sa själv att de skulle va omöjligt då jag redan plussade den 18 nov :( så därför är jag inställd på ma men mirakel kan ju finnas.
    Om du plussade innan du i så fall skulle ha blivit gravid och läkaren säger att det är omöjligt så skulle jag lita på dennes omdöme. Jag är hemskt ledsen.
  • Honsomlängtar
    Anonym (...) skrev 2018-12-14 14:01:12 följande:

    Om du plussade innan du i så fall skulle ha blivit gravid och läkaren säger att det är omöjligt så skulle jag lita på dennes omdöme. Jag är hemskt ledsen.


    Jag är inställd på att det är ma, mest läkaren som ville att jag skulle komma tillbaka efter en vecka. Vill mest bara få allt överstökat så vi kan försöka igen. Min kropp har stängt av alla känslor nu efter mötet i onsdags. Bara sur att kroppen inte sätter igång av sig själv
  • Jag är bara jag
    Anonym (Ivf manma) skrev 2018-12-14 11:43:26 följande:
    Ja, mej ändrade barnmorskan 2 veckor framåt vid ultraljudet v 18. Mitt barn kom till med hjälp av ivf. Kliniken som satte tillbaka embryot visste exakt på timmen hur gammalt det var.Barnmorskan på vanliga mödravården envisades ändå med att ändra bf.
    Men så gör man ju bara inte! Har själv varit gravid efter IVF 4 ggr och ingen har kommit på tanken att ändra b.f för det gör man ju inte. Oavsett om mitt UL påstod att barnet var mycket större än den veckan visade- han låg på +34%-så visste ju alla exakt hur gammalt barnet var. Det kan ju ställa till massor om en b.m -eller läkare också för den delen- gör så.
  • Jag är bara jag
    Honsomlängtar skrev 2018-12-14 14:07:20 följande:
    Jag är inställd på att det är ma, mest läkaren som ville att jag skulle komma tillbaka efter en vecka. Vill mest bara få allt överstökat så vi kan försöka igen. Min kropp har stängt av alla känslor nu efter mötet i onsdags. Bara sur att kroppen inte sätter igång av sig själv
    V. 7 kan det fortfarande vara svårt att se bra. IVF-kliniker brukar rekommendera v.8 som tidigast att göra VUL så man definitivt vet. Oavsett ska du göra ett VUL till för absolut säkert besked- innan dess kastar man inte in handduken.
  • My871

    Jag har blivit tillbakaflyttad med två av mina fyra graviditeter. Ca 2,5 veckor med båda:)

Svar på tråden Någon som vart med att veckorna inte stämmer?