• Fredling

    Frisörer: Hjälp!!

    Har färgat håret blont tidigare (själv, hemma), men senaste gången blev inget bra, så förrgår slängde jag i en ORANGR FÄRGBOMB (revlon) i hopp om att se lite hipp ut..... brukar klara det mesta men fy fan så gräsligt det blev :D haha. Till frågan, kan jag FÄRGA brunt PÅ detta? Eller måste den orangea färgbomben gå ur innan?

    Ska tillägga att jag är gravid i v.26.

    Tacksam för svar av nån som kan ämnet, vill inte bli värre hahaha. Tack!

  • Svar på tråden Frisörer: Hjälp!!
  • MeandHim

    Du kan färga direkt, bara bra för då har du gjort en egen förgpigmentering så att du inte blir grön. Välj inte för mörk brun bara om du kämpat för att bli blond.

  • ESofia

    Gravid och färga håret. Inte så bra. I alla fall skulle jag inte våga att göra det dvs om ja va gravid. Hört att det finns giftfria hårfärger. Hairprint heter det. Ett litet tips bara :). Men förutom det så .... Aj aj inte kul med orange hår....

  • MeandHim
    ESofia skrev 2018-12-14 20:13:01 följande:

    Gravid och färga håret. Inte så bra. I alla fall skulle jag inte våga att göra det dvs om ja va gravid. Hört att det finns giftfria hårfärger. Hairprint heter det. Ett litet tips bara :). Men förutom det så .... Aj aj inte kul med orange hår....


    Ingen fara att färga håret som gravid.
  • fjanten
    MeandHim skrev 2018-12-16 10:17:45 följande:

    Ingen fara att färga håret som gravid.


    Det beror väl på vem man frågar. I Danmark, till exempem, avråder man gravida från att färga eftersom en del av kemikalierna går in i kroppen och över till fostret. Så får man själv som gravid ta ställning till om man vill eller inte vill färga. Men det är inte helt säkert att det är ofarligt att färga som gravid.
  • ESofia
    MeandHim skrev 2018-12-16 10:17:45 följande:
    Ingen fara att färga håret som gravid.
    jo om man pluggar på lite mer om det. I Danmark avråder man gravida att göra det som ex.  Men vi svenska tror att vi vet allt bäst. Man får göra som man vill. Jag skulle inte rekommendera någon att göra det i alla fall. Orkar inte ta fram dokumentation men det finns massor att läsa om det. 
  • MeandHim
    ESofia skrev 2018-12-16 17:10:40 följande:

    jo om man pluggar på lite mer om det. I Danmark avråder man gravida att göra det som ex.  Men vi svenska tror att vi vet allt bäst. Man får göra som man vill. Jag skulle inte rekommendera någon att göra det i alla fall. Orkar inte ta fram dokumentation men det finns massor att läsa om det. 


    Jag vet, jag är frisör. Det enda som kan hända egentligen är att färgen kan ta ojämnt. Men det är inget som ska påverka fostret/barnet. Har aldrig hört om ett barn som blivit sjukt pga att mamman färgat håret. Men det kommer säkert komma fler studier om det i framtiden. Dessutom är alla preparat betydligt bättre och skonsamma i dagsläget jämfört med förr.
  • ESofia
    MeandHim skrev 2018-12-16 17:43:02 följande:
    Jag vet, jag är frisör. Det enda som kan hända egentligen är att färgen kan ta ojämnt. Men det är inget som ska påverka fostret/barnet. Har aldrig hört om ett barn som blivit sjukt pga att mamman färgat håret. Men det kommer säkert komma fler studier om det i framtiden. Dessutom är alla preparat betydligt bättre och skonsamma i dagsläget jämfört med förr.
    Men det finns redan studier om det. Men av ren finkänslighet så tar jag inte mer upp om det här. Jag bara avråder det. Inget man måste lyssna på. 
Svar på tråden Frisörer: Hjälp!!