• Anonym (?)

    Är folk osäkra på mig för att jag är "snygg"?

    Hej

    Något jag har funderat på nu i flera år är om folk är osäkra på andra som klassas som "snygga"?

    Jag kan nämligen inte hitta någon annan anledning varför jag har så svårt att bilda bra relationer och vänskaper som i det här fallet kollegor. Jag har börjat ett nytt jobb eller har jobbar där i 2 månader nu och det har varit ytterst få som velat lära känna mig. Dom är trevliga allihopa men även lite "osäkra" eller hur jag ska säga.

    Det är bara ca 2 st av säg 20 st som pratat med mig frågat mig saker och velat lära känna mig. Ingen annan.

    Jag har alltid varit en tjej som inga andra tjejer gillar så mycket. Jag har alltid varit väldit trevlig mot alla jag träffar. Även mot mitt ex tjej men det hjälpte inte hon blev så sjukligt svartsjuk på mig så exet fick bryta upp med henne pga vårt barns skull.

    Jag förstår verkligen inte varför är folk så "rädda" för folk som är "snygga" och trevliga? Någon mer som känner igen sig?

  • Svar på tråden Är folk osäkra på mig för att jag är "snygg"?
  • Anonym (.,.,.,.)

    Skulle gissa att du snarare är lite självcentrerad, det lyser oftast igenom när man ser ner på andra.

  • Anonym (.,.,.,.)
    Anonym (.,.,.,.) skrev 2018-12-15 02:21:18 följande:

    Skulle gissa att du snarare är lite självcentrerad, det lyser oftast igenom när man ser ner på andra.


    Jag menar inte att du inte ska ha ett bra självförtroende och tycka om dig själv, men det är skillnad på att tycka att man själv är bra mot att tycka att andra är lite nedanför en om du förstår vad jag menar.
  • Anonym (blond?)

    På en del kan man läsa av genom deras minspel och troligtvis tillhör hon den kategorin.

  • Anonym (U2)

    Hur vet du att orsaken är för att de tycker du är snygg?
    Det kanske är din egenkonstruerade teori. Om så är fallet, så ger din teoribildning en hint om din personlighet, vilket kan vara orsaken till att kollegorna är "rädda". 

    Kan också vara så att du är så trevlig och pratglad att de därför undviker dig, du slutar aldrig prata och ingen kommer till tals. Bara en möjlighet.

  • Anonym (blond?)

    Hon är typen som har öppet instagramkonto och omedvetet ser ner på folk.Tyvärr är det dömt att misslyckas.Fan vad jag är smart:).Du har verkligen underskattat mina hacker kunskaper

  • Anonym (suck)

    Nej, anledningen till att folk inte gillar dig är inte för att du är snygg. Det fenomenet existerar inte. Tvärtom dras människor, både män och kvinnor, i mycket större utsträckning till attraktiva människor.

    Uppenbarligen har du dålig självinsikt och kan inte se in i dig själv tillräckligt för att kritiskt granska vad du gör fel. 

  • OlgaElvira

    Vackra människor uppfattas både som trevliga och begåvade av sin omgivning. De får bättre betryg, har fler vänner, högre lön. Det finns en hel del forskning som visat detta.

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/63678

    Nu gäller detta vackra människor som grupp, en enskild individ som är vacker kan ha andra egenskaper som gör människor drar sig undan.

    Så, nej, det enkla faktum att du ser bra ut är inte orsak till att dina kollegor drar sig undan.

  • mammatill6

    Snygghet är aldrig ett problem, det som skrämmer iväg folk ör när man går runt och tycker man är å snygg.

    Sen tycker jag ofta att människor som tycker de är snygga är det för att de sminkar sig massor och bara bryr sig om yta. Och det är aldrig varken snyggt eller kul att umgås med.

  • Anonym (Ooo)

    Japp, som alla andra säger nej, det handlar inte om att du är för snygg. Jag skäms lite över att du har funderat på detta och DET är vad du kom fram till. 

    Det är som när kvinnor som inte kan umgås med andra kvinnor pga diverse personliga problem säger: Jag har bara killkompisar, för tjejer är så jobbiga! Så är det de själva som är de jobbiga så att ingen tjej vill vara med dem. De ända som ståt ut är killarna som tänker med kuken.

  • Mongoliet

    Kanske är ditt barn problemet. Ingen orkar höra snacket om det. Troligtvis är det tack vare din snygghet dock. Det brukar vara en anledning.

Svar på tråden Är folk osäkra på mig för att jag är "snygg"?