• Divisionpulse

    Nidblödning?

    Jag och min sambo har försökt bli gravid i 4 eller månader nu utan resultat.

    Denna månaden hade jag bim 14 december, den 12 dec började jag blöda och trodde det var mensen som kom, men jag har inte blödit alls lika mycket som jag brukar, brukar blöda ganska mycket och får ta cyklokapron de värsta dagarna. Det har jag absolut inte behövt göra nu och blöder inte lika mörkt blod som vanligt. Kan det vara en nidblödning? Jag har aldrig varit gravid innan och har knappt koll på sånthär. Så har någon haft nidblödning och kan berätta hur det var för er? Har ännu inte vågat göra ett test för är så rädd för det negativa resultatet ännu en gång.

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Jag är bara jag

    Rent tidsmässigt stämmer det inte med en nidblödning. De infaller när embryot fäster 5-7 dagar efter äl. Man kan dock ha mensliknande blödningar vid tiden för mens fast man är gravid.

  • Jag är bara jag
    Divisionpulse skrev 2018-12-16 15:57:12 följande:
    Typiskt :(
    Längtar som himla mycket efter det där plusset, är det ens värt att göra ett test då?
    Du blir ju vare sig mer eller mindre gravid oavsett test så rent krasst kan du ju vänta och se om mensen kommer igång. Hopp finns det så länge inte mensen beter sig som den ska.
  • Ebo88
    Divisionpulse skrev 2018-12-16 15:57:12 följande:

    Typiskt :(

    Längtar som himla mycket efter det där plusset, är det ens värt att göra ett test då?


    Jag har fått höra att en nidblödning kan komma upp till ca 14 dagar efter ägglossning och att nidblödning kan misstas för en vanlig mens.

    Så som jag har förstått det utav min barnmorska och faktasidor som 1177 så är blödningen rätt så snål. Det kan vara allt från en rosaaktig flytning till en lättare blödning.
  • Jag är bara jag
    Ebo88 skrev 2018-12-16 17:07:46 följande:
    Jag har fått höra att en nidblödning kan komma upp till ca 14 dagar efter ägglossning och att nidblödning kan misstas för en vanlig mens.

    Så som jag har förstått det utav min barnmorska och faktasidor som 1177 så är blödningen rätt så snål. Det kan vara allt från en rosaaktig flytning till en lättare blödning.
    Embryot fäster 5-7 dagar efter äl. Punkt.
Svar på tråden Nidblödning?