• C08

    Hjälp mig tyda detta gravtest!

    Hej! Detta är en helt ny grej för mig men jag behöver hjälp och råd! Tog ett gravtest i eftermiddags och fick ett svagt streck, är det positivt? Eller negativt? Har tagit test andra månader och alltid fått tydligt neg. Vet också att man ska ta på morgonen men jag kunde inte hålla mig..

    Hur har det sett ut för er? Hur svagt kan det vara? Vad är ett falskt positivt? Behöver råd..

  • Svar på tråden Hjälp mig tyda detta gravtest!
  • Jag är bara jag

    Ett synligt streck som borde betyda gravid. Men med reservation för att vissa märken ger spökstreck- vet dock inte vilka.

  • C08

    Gud, tack för svar! Vart ett vrak hela dagen! Ska ta nytt test imorgon bitti för att vara på säkra sidan. Känns too good to be true. Brutit ihop femtioelva gånger idag haha.

  • Maya 889
    C08 skrev 2018-12-16 22:19:28 följande:

    Gud, tack för svar! Vart ett vrak hela dagen! Ska ta nytt test imorgon bitti för att vara på säkra sidan. Känns too good to be true. Brutit ihop femtioelva gånger idag haha.


    Vet precis hur du känner! Plussade igår och har nu tagit två positiva tester men min hjärna kan bara inte greppa det faktum att jag ska bli mamma! Det tar nog några dagar (veckor?) innan det börjar sjunka in. Men sååå spännande det är!

    All lycka imorgon bitti! Uppdatera hur det går :D
  • C08

    Ja jag har ju en dotter sedan innan som fyller 7 snart men jag var så ung och okunnig om allt sånt här när jag väntadr med henne och med tanke på att det var så många år sedan känns det helt nytt haha.. Ja jag uppdaterar! Och grattia till dig! Att vara mamma är det häftigaste jag varit med om.

  • C08

    Okej det här gör mig inte mycket klokare. Men idag skulle jag ha fått min mens. Två test borde väl inte ha fel? Trodde det skulle vara starkare idag.. gud jag blir superförvirrad.

  • Anonym (Positivt)
    C08 skrev 2018-12-17 07:53:06 följande:

    Okej det här gör mig inte mycket klokare. Men idag skulle jag ha fått min mens. Två test borde väl inte ha fel? Trodde det skulle vara starkare idag.. gud jag blir superförvirrad.


    Ett streck är positivt även om det är svagt. Du behöver inte fortsätta testa dig när du gjort ett positivt gravtest.
  • Jagerika
    C08 skrev 2018-12-17 07:53:06 följande:

    Okej det här gör mig inte mycket klokare. Men idag skulle jag ha fått min mens. Två test borde väl inte ha fel? Trodde det skulle vara starkare idag.. gud jag blir superförvirrad.


    Du är gravid grattis! :)
  • Maya 889
    C08 skrev 2018-12-17 07:53:06 följande:

    Okej det här gör mig inte mycket klokare. Men idag skulle jag ha fått min mens. Två test borde väl inte ha fel? Trodde det skulle vara starkare idag.. gud jag blir superförvirrad.


    GRATTIIIIS !!!! Så roligt!

    Jag ringde till MVC idag och sa att jag hade gjort tre gravtest, och hon nästan skällde på mig! ?Men lilla vän, varför tar du så många tester? Sluta med det! Har du fått positivt så är du de!? Tji fick jag haha! Så inskrivning 9/1, otroligt!!
  • C08
    Maya 889 skrev 2018-12-17 09:15:54 följande:

    GRATTIIIIS !!!! Så roligt!

    Jag ringde till MVC idag och sa att jag hade gjort tre gravtest, och hon nästan skällde på mig! ?Men lilla vän, varför tar du så många tester? Sluta med det! Har du fått positivt så är du de!? Tji fick jag haha! Så inskrivning 9/1, otroligt!!


    Tack!! Och grattis till dig med! Pratade med MVC nu med och har inskrivning den åttonde Jan. Haha wow vad nära vi är! Blir en Augustibebis sa hon ???? Är fortfarande lite i chock
  • C08
    C08 skrev 2018-12-17 10:36:26 följande:

    Tack!! Och grattis till dig med! Pratade med MVC nu med och har inskrivning den åttonde Jan. Haha wow vad nära vi är! Blir en Augustibebis sa hon ???? Är fortfarande lite i chock


    Och det där skulle inte vara massa frågetecken efter Augustibebis det var en smiley haha..
  • Maya 889
    C08 skrev 2018-12-17 10:36:26 följande:

    Tack!! Och grattis till dig med! Pratade med MVC nu med och har inskrivning den åttonde Jan. Haha wow vad nära vi är! Blir en Augustibebis sa hon ???? Är fortfarande lite i chock


    Tusen tack! Otroligt nära, när va din sista mens? Min sista började den 16:e november. Så blir en sen augusti, tidig september bebis :D Samma här, plussade för två dagar sen och har fortfarande inte greppat det....!
  • C08
    Maya 889 skrev 2018-12-17 17:36:14 följande:

    Tusen tack! Otroligt nära, när va din sista mens? Min sista började den 16:e november. Så blir en sen augusti, tidig september bebis :D Samma här, plussade för två dagar sen och har fortfarande inte greppat det....!


    Haha wow! Min sista började den 19de så de beräknar till 26e Augusti! Nej det känns helt galet de här första veckorna vill man bara ska springa förbi!
  • Maya 889
    C08 skrev 2018-12-17 21:13:40 följande:

    Haha wow! Min sista började den 19de så de beräknar till 26e Augusti! Nej det känns helt galet de här första veckorna vill man bara ska springa förbi!


    Jag får ringa och avboka min tid för inskrivning :?( ikväll började jag blöda och få riktig mensvärk.. min ömma bröst försvann sekunden jag började blöda. Önskar all lycka till dig och ditt lilla frö <3

    Vi får ta nya tag 2019..
  • C08
    Maya 889 skrev 2018-12-17 21:57:39 följande:

    Jag får ringa och avboka min tid för inskrivning :?( ikväll började jag blöda och få riktig mensvärk.. min ömma bröst försvann sekunden jag började blöda. Önskar all lycka till dig och ditt lilla frö <3

    Vi får ta nya tag 2019..


    Nej vad tråkigt att höra! Hoppas på det bästa för er och att det går hela vägen nästa gång!
  • Kellie13
    C08 skrev 2018-12-16 21:53:10 följande:

    Hej! Detta är en helt ny grej för mig men jag behöver hjälp och råd! Tog ett gravtest i eftermiddags och fick ett svagt streck, är det positivt? Eller negativt? Har tagit test andra månader och alltid fått tydligt neg. Vet också att man ska ta på morgonen men jag kunde inte hålla mig..

    Hur har det sett ut för er? Hur svagt kan det vara? Vad är ett falskt positivt? Behöver råd..


    positivt! Grattis!
Svar på tråden Hjälp mig tyda detta gravtest!