Inlägg från: Anonym (Bebisdrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/

  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/

  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej! Hoppar gärna in här med. Kör på anonymt ett tag då omgivningen inte känner till att vi planerar smått och vill slippa nyfikna frågor. Slutade med cerazette 10 dec. Trodde naivt att mensen skulle komma efter bara 2-3 dagar som den gjort tidigare vid uppehåll eller miss av piller men den har fortfarande inte dykt upp. Har gjort graviditetstest som varit negativa. Läst att det kan ta månader till år innan den kommer igång igen efter cerazette användning och denna gång har jag kanske även åldern emot mig. Blir 35. Var under 30 med mina två första. Den första tog ca 3 månader och den andra 2 månader och hade mellan 1 och 2 ätit p-piller i flera år även då. Har för mig att mensen kom igång inom 1 månad då. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer nu även fast det även skrämmer mig ifall den inte kommer alls? Längtan den växer och växer för varje dag. Sambon längtar så han nästan spricker. Det är hans första. Vore hemskt sorgligt om det inte går vägen :/

  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Oj den var så seg med att skicka så tryckte flera gånger och upptäckte nu att det kommit upp 3 inlägg av mig! Sorry!

  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:23:24 följande:

    Åh, mensjävel! Fick min innan jul, flera dagar för tidigt, hade stora planer för hur jag skulle överraska mannen på julafton med ett plus. Har tack och lov inga pmsbesvär direkt, lite kortare i humöret bara sen får jag visserligen svåra smärtor vid mens men dom går över efter två dagar. Ska nog vara tacksam, verkar vara så många som lider.

    Måste läsa på om dessa digitala test, har ingen aning om hur dom funkar, fick precis hem ett paket med 40st äl-test (omg, fick ett ryck och tyckte att ja, jo varför inte) och 15 gravtest. Bara stickor iof. Testgalen är man, tror nästan att jag måste göra test, kan nog inte förlita mig på tempning. Jag sover alldeles för dåligt för det 2/6 dagar har jag kunnat göra ?godkända? mätningar, fast det kanske är normalt? Tempade du också?

    Hoppas du mår lite bättre nu, god jul i efterskott och god fortsättning istället :) nästa mens hoppas vi inte kommer!


    Tråkigt med mens samtidigt som man vill få den för att få igång kroppen. Hur länge har ni försökt? Hade en liknande tanke gällande julafton. Hade en förhoppning/dröm om att det skulle ta sig jättefort och plussa på julafton och överraska sambon med bästa julklappen men så blev det inte. Hade en massa symtom men det var negativt. Har ju läst om de som inte ens hunnit få tillbaka sin mens efter pillerstopp. Hoppades på att vara en av dem men nej :) kan tyvärr inget om äl tester. Lite nyfiken på hur de funkar dock men tänker att vi testar oss fram en eller par månader utan sen ska jag slå till med tester jag med.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (E) skrev 2018-12-27 23:33:13 följande:

    Välkommen! Kör också anonymt, lite läskigt att inte göra det nästan. Slutade också med mina piller i slutet av november, trodde verkligen jag skulle bli gravid direkt. Fick positivt äl-test precis när appen förutsade och allt kändes så bra, hade äl-smärtor och superömma bröst som jag aldrig upplevt innan. Tänkte verkligen att kroppen redan kommit igång och gör det den ska. Fick mens 4 dagar tidigare än jag trott och nu hoppas jag att jag redan har en regelbunden menscykel. Vill att det ska hända nu nu nu!

    Vi får hålla alla tummar och tår för att det går vägen och att kroppen kommer igång :D


    Tack! :) skriver på mobilen så sidan är lite svår att manövrera. Lättare att svara på inlägg för inlägg då jag inte kan scrolla upp under tiden jag svarar. Ser nu svaret på min fråga om hur länge ni försökt :) Känner igen mig i dina symtom. Vi har legat i intensivt sedan jag slutade med pillerna och dag 3 så fick jag en jättekonstig känsla nedtill i livmoder/äggstock arean. Var helt säker på att mensen var på väg och skyndade mig till jobbet för att kasta på mig skydd. Men den kom inte. Sen gick dagarna och det började sakta men säkert dyka upp symtom. Motvärk stundvis i äggstockar men främst i mitten precis vid kanten där en bit under naveln om ni förstår vad jag menar. Var säker på att det hade tagit sig då jag dessutom minns den känslan från min senaste graviditet även om det var länge sen nu. Sen kom dofterna någon dag senare. Kände en stark vitlöksdoft och det visade sig att sambon ätit vitlökssås timmar innan. Han hade ätit vid lunch och jag kände doften sent på kvällen. Dagen efter det kände jag på jobbet av dofter mycket starkare med men nu har det avtagit så hade väl med att p-pillerna gick ur kroppen att göra. Nu undrar jag bara när mensen kommer. Molvärken har i princip avtagit den med men hade ont igår. Det högg till riktigt ordentligt i ena äggstocken och värkte en stund men avtog sedan. Undrar om vi kommer att lyckas plussa i vår? Helst denna vår så det blir bebis redan i år! :)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Värphönan skrev 2018-12-30 02:50:11 följande:

    Hej! 

    Jag hoppar gärna in här. Min man och jag har försökt sedan augusti och inget händer. Lite frustrerande. Jag har lite annat i livet som stressar mig och av någon anledning så märker jag att hänga på familjeliv påverkar mig positivt och får mig att slappna av lite.

    Jag har oregelbundna sovtider så känns inte som någon idé att mäta temperatur men har kört digitala ÄL-tester sedan oktober. 

    BIM 6/1 men är rätt säker på att det inte tog sig den här månaden heller. Har precis beställt bisolvon i ren desperation.

    Kör ni några knep för att öka chanserna? Nyfiken oavsett om det är rent vidskepligt eller nått annat.


    Förstår att det känns frustrerande. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta när man väl börjar. Vi skulle egentligen börjat i slutet på mars när mina p-piller skulle ta slut helt men valde att börja redan i dec när det var dags att egentligen hämta ut sista omgången så är bara i startgroparna än så länge och har inte fått tillbaka mensen än. Förväntade mig dock lite naivt att den skulle komma inom bara några dagar som den tidigare gjort vid uppehåll eller avslut men Nope inte denna gång. Så det är klart att det försvårar en del och sätter igång en del tankar även om det som sagt är precis i början här än. Du skriver att du har gjort äl tester sen okt. Har de visat på äl varje månad? Jag funderar på att köpa hem äl tester också men avvaktar iaf 1 månad tänker jag, äl kan man ju få även utan mens men det skulle ju såklart bli något lättare att beräkna och känns sig mer säker på att allt står rätt till om den nu faktiskt kom. Läst att det kan ta allt från dagar till år innan den kommer igen efter p-piller stopp :O. Läst lite om bidrottninggele som kan vara bra på många sätt så blir det ev något knep/hjälpmedel här framöver så blir det nog äl tester och det då till att börja med :) håller tummarna för att det tagit sig för dig!
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej tjejer!

    Var ett tag sedan som jag skrev i tråden nu. Slutade med p-piller 10/12. Fick ingen p-piller mens vilket jag tyckte var både frustrerande och konstigt. Riktiga mensen startade dock 9/1 så drygt en månad senare. Har haft svårt att veta exakt när jag skulle ha äl om jag ens hade nån men upplevde att jag hade äl smärtor och vita flytningar strax efter mensens avslut. Minns inte exakt dag. Blödde 6 dagar några dagar därpå kom det som kan ha varit äl. Tänkte dock att det säkert var för tidigt för äl så förväntade mig att den skulle komma senare men fick inga symtom alls på det. Har bim imorgon ons 6/2. I förrgår och igår fick jag en ljusrosa liten flytning. Var helt säker på att mensen skulle kicka igång men idag har det inte kommit ett dugg! :O Vilket jag tycker är märkligt om det hade varit mensen som var på väg då den då borde starta och inte bara försvinna. Så tankarna går ju runt. Kanske det var en nidblödning? Då den var ljus ljus rosa och så kort. Fick en sådan med barn nr 2. Bara att vänta och se. Spännande är det ju. Gjorde ett test i lördags men då var det neg. Har ju ?inbillat? mig att jag kanske är gravid och även om testet visade neg kände jag mig först tveksam. Men sen kom det här rosa aktiga i söndags. Dagen efter. Trodde ju självklart att mensen var på väg och att det var därför det visade neg! Skulle det verkligen kunna vara möjligt ett det skulle kunna visa ett plus nu när det visade neg i lördags? Att ägget fäste i förrgår/igår och att det bara var för tidigt att ge utslag?? Tänker dock avvakta se om mensen kommer ändå. Har den inte kommit innan veckan är slut så blir det nog ett nytt test om jag kan hålla mig så länge. Hur går det för er? Har ni haft nidisar? Varit med om något liknande? Har haft molande värk av och till några dagar men som sagt tänkt att det är antingen eller.

  • Anonym (Bebisdrömmar)
    jamåduleva skrev 2019-02-05 12:29:42 följande:

    Är på ÄL+6 idag och jag vill så gärna att det ska bli nåt den här gången, kommer bli så fruktansvärt ledsen annars. Det har varit lite annorlunda den här gången, har riktiga flytningar, fått ÄLsmärtor som vanligt och brösten har ömmat. Det annorlunda har varit att molvärken och smärtan i brösten plöstligt försvann för fyra dagar sen för att sedan dyka upp igen igår, då fick jag skitont direkt, både molvärk och ömma bröst. Hoppas att det var ägget som fäste och att det var det jag kände av. Men försöker distansera mig, kan mycket väl vara symptom jag skapat själv. 

    Gud vad skönt att VM i Åre börjar snart så jag kan ha nåt annat att fokusera på


    Håller tummarna för dig! Hur länge har ni jobbat på bebis? :) du behöver självklart inte svara om du inte vill! När har du bim? Tänker på hur lång otålig väntan det behöver vara innan besked. Jag har imorgon men räknar inte med att den ska komma som en klocka även om bom beräknas vara imorgon. Har trots allt bara hunnit haft den 1 gång efter p-pillerstopp. Sen den ljusrosa flytningen så har det fortfarande inte kommit en droppe idag, sprungit och kollat flera gånger, ingenting verkligen. Finns inte ens en minsta antydan om att den skulle vara på väg. Ska bli spännande att se om mensen dyker upp eller håller sig borta och om det uppkommer några symtom :) Tänker dock inte testa förrän tidigast söndag är min tanke. Sjukt trött är jag och var även förra veckan men tänkte då och tänker även nu att det kan man ju vara ändå. Vill verkligen inte hoppas på för mycket eller ge sambon för mycket förhoppningar heller då han längtar och hoppas så himla mycket på ett plus.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    jamåduleva skrev 2019-02-05 12:23:01 följande:

    Kan ju vara en nidblödning Är inte så hemma på ämnet. Och visst kan ett gravtest visa positivt efter flera dagar senare! Man kan väl få en nidblödning i samband med att ägget fäster? Då är det väl för tidigt för att ta ett gravtest, testa om några dagar igen. Hoppas! 

    Annars är det väl en sk. genombrottsblödning, den kan man få den dagen man förväntar sig mens men är gravid, kroppen kan då starta en liten blödning för att den "brukar" blöda då, det är också helt normalt och inget att oroa sig för. Men jag tror att genombrottsblödningar kan likna ett lättare mens mer än vad en nidblödning gör. Någon får rätta mig om jag har fel, har precis börjat intressera mig för ämnet och är absolut inte kunnig


    Blev inget denna månad heller. Mensen kom idag. 1 dag senare än beräknat så det blir nya tag! Undrar vad det rosa aktiga var som kom tidigare då det sen inte kom något alls på ett par dagar? Aja. Men lite besviken känner man sig ju när man fick upp hoppet lite. Igen. Känns bra iaf att mensen verkar rulla på som den ska. Var lite orolig för det från början när jag käkat p-piller så många år och när det inte ens kom en p-pillermens där första månaden. Har varit väldigt många på sistone i mina sociala medier och omgivning som gått ut med att de väntar smått i år. Finns ju fortfarande ett par månaders chans detta år att det kan bli en liten även här detta år men det återstår att se. Annars blir det när det blir. Funderar på att avvakta med ägglossningstest ännu en månad och försöka lära mig att lära känna min kropp och dess signaler lite mer och sen slå till med tester i mars om det inte tar sig nu i feb heller. Får se om jag kan hålla mig. Hur gör ni andra?
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    jamåduleva skrev 2019-02-05 19:02:04 följande:

    Det här är tredje försöket, slutade med p-piller i november :) så vi har inte försökt så länge, men jag har längtat i flera år. Man gick in i det här och trodde naivt att det skulle bli på första, det är först nu som man börjat läsa om hur det funkar och vad en menscykel är, haha. Men visst blir man otålig. Har nog bim 11/2, är inte helt säker, min cykel har varit ganska regelbunden sen jag slutade med p-piller, men man vet ju absolut inte säkert än hur den väljer att bli.

    Haha, känner igen mig att springa och titta hela tiden. Heja dig att du klarar av att vänta med att testa, själv är jag stolt att jag inte tagit ett test än. Jag testar hela tiden och alldeles för tidigt, så onödigt. Men det är lite kul tycker jag, blir på nåt vis nåt annat att tänka på :) hoppas inte mensen dyker upp och att du är gravid, gud vad kul det skulle vara!

    Jag håller mina förhoppningar lite för mig själv, min sambo blir lite stressad och tycker väl att det kommer när det kommer. Han är en sån som inte behöver dela med sig av allt och jag är en sån som måste göra det, babblar av mig här istället :) ser dock på honom att han hoppas och vill väl skydda sig från besvikelse.


    Hittade ditt andra inlägg nu! Svårt att scrolla med mobilen tycker jag och med all reklam som kommer upp.

    Okej, då har ni försökt drygt en månad längre än oss:)

    Känner igen mig i det du skriver om att man naivt trodde att det skulle ta sig på första! Tänkte så jag med även fast inte ens p-piller mensen kom. Hade ju någonstans läst att det kunde ta sig direkt. Testade strax innan julafton. Hoppades på ett pluss på julaftonsmorgonen. Sen kom ju mensen. Vi sexade på rejält. Tänkte åter igen att nu! Nu måste det ju ha tagit sig! Och det blev ett nytt test som visade neg. Sen kom det jag trodde var nidblödningen men det blev ju inget av det heller då mensen knackade på idag. Okej så bim på måndag blir det då va? Då håller jag tummarna för dig! Det där med att hålla sig ifrån att testa har för mig varit mer för att det är rätt dyrt och det känns som pengar i sjön varje gång det är neg. Ska försöka hålla mig längre nästa gång! Ja ok, jo tror att min blir lite stressad med eller främst besviken. Han har längtat i så många år efter att bli pappa. Jag längtar jag med men har två äldre barn sedan tidigare så hans längtan är nog ännu större! Ja fl är ett bra ställe att ventilera på!
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Doftljuset skrev 2019-02-07 09:04:20 följande:

    Tråkigt men vi kämpar vidare här i gruppen :) Blir det ingen 2019 unge så byter vi namn till 2020. Det kan har varit en nidblödning men tänker om mensen kommit nu så kanske inte. ( Är inte jätte bra på sånt där)... 

    Förra månaden blev jag nästan hysterisk vid ägglossning, allt blev bara fel och så missade vi ÄL dagen för min man orkade typ inte med mig kändes det som. Denna månaden kommer jag köra på CL - äl, men tänker att jag gör inte sånt projekt. Framför allt inte ligga sönder alla dagar i månaden, för då orkar ingen när det väl är dags. Gör som du vill och känner är rätt, ibland behöver man äl samtidigt för lära känna kroppen och ibland kan man sitta på en stol o känna efter och känner allt... Väldigt skumt! Jag har lärt mig att alla gör olika, och  i olika omgångar. 


    Nej, någon nidis var det inte. Blöder som en stucken grus här :/. Vad tråkigt :/ Vi missade också äl om den var den dagen den skulle ha varit enligt min mens-äl-app. Däremot så hade jag symtom på äl tidigare än vad jag skulle så när de symtomen kom så tänkte jag inte så mycket på det och förväntade mig att det skulle komma mer symtom och riktig äl senare vilket kroppen iaf inte gav sken av. Visst vi sexade på riktigt rejält så att det hela tiden skulle finnas simmare där inne i väntan på ett ev ägg även om vi nu kanske inte prickade exakt äldag. Har läst runt massor om detta och det ska ju vara möjligt att simmarna överlever där inne i flera dagar så enligt det man läser så ska det ju rent krasst vara möjligt att bli gravid ändå även fast man missar äldagen. Frågan är ju bara hur mycket mindre chans det är och hur mycket större chans det är att pricka äldagen. Finns säkert någon ungefärlig procent uträkning på det någonstans men har inte sett någon. Har du bra koll på din äl? Läste att du äter RR, har hört mycket positivt om den och hur den ger tydligare äl! Vad tycker du om den? Gällande det med att många kommer ut med att det är gravida och sen frågorna om ?ska inte ni? Vill inte ni ha?? ?Det vore så roligt att ha nästan samtidigt? osv...ja vad säger man? Jag brukar bara le säga grattis, försöka smita ifrån situationen så fort som möjligt för att det inte ska bli för uppenbart att jag innerst inne känner mig avis samtidigt som jag såklart är glad för deras skull. Brukar vifta bort frågorna med att komma med någon ursäkt om varför vi inte ska ?ha? men att det vore mysigt med en liten längre fram. Detta för att jag inte vill att andra ska veta att vi håller på och framförallt inte om det tar tid och då jag absolut inte vill ha några frågor av vänner familj och bekanta om hur det går osv, framförallt inte om det kommer att ta tid som sagt. Här är det ju en annan sak. Här kan man ventilera.
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Hej på er tjejer! Hållit mig borta några veckor från fl. har ändå inte haft något nytt att berätta. Försökt att läsa i kapp det ni skrivit. Idag kom mensen, 5 hela dagar innan bim. Men men får väl se det som att kroppen fortfarande håller på och ställer om sig efter p-piller stoppet i början på dec. De andra månaderna har det bara diffat med 1 dag inte så mycket som 5! Lite märkligt är det ju. Eller?

    Hade oväntat tydlig äl denna gång iaf men den kommer tidigare än appens beräkningar, likaså månaden innan. Ny månad, nya tag. Får se om det blir något denna kommande Äl. Håller tummarna för er andra. Hur går det för er? Kram

  • Anonym (Bebisdrömmar)
    jamåduleva skrev 2019-03-06 21:00:05 följande:

    Hörrni, jag tror att jag precis plussade!


    Men åh så roligt!!! Grattis jamåduleva! :))

    Orkar inte skriva två inlägg så det jag skriver nedan är riktat till er alla :)

    Längtan har växt sig ännu starkare här nu. Känns som man försökt jättelänge då man vid varje gång efter sex tänker att hoppas hoppas att de lever kvar där inne till äl eller att vi prickar äl eller att det ska ta sig dagen efter! Så blir ett himla sexande här men det är bara trevligt! ;) Min mens var jättekonstig denna månad. Först kom fen 5 dagar för tidigt och höll på fram till igår även om det de sista två dagarna bara var lite rosa men det fortsatte ju att komma. De första 4 dagarna blödde jag rikligt. Idag får vi väl se, kommer det idag med så är det dag 7. Tankarna går ju lite mot ?tänk om det var/är ett missfall och inte riktig mens?? Men har vare sig testat med gravtest då jag inte har någon lust att slösa pengar på dyra test i onödan när det inte finns uppenbara symptom på att jag skulle vara gravid och det har inte kommit några klumpar eller något så det talar ju emot. Har dock aldrig fått missfall vad jag vet så vet inte hur de riktigt ter sig? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Hur tänker ni andra med detta med att testa sig och inte testa sig förrän man har uppenbara symtom? Uppenbara symtom för mig är försenad mens med närmare en vecka och graviditetssymtom men såna kan ju dröja längre än en vecka. Molvärk tex skulle ju kunna vara mensvärk med. Jag drar mig mest för det för att inte behöva bli besviken. Gjort några test de senaste månaderna när jag tyckt mig ha en massa symtom men de har ju alltid visat neg och sen har ju mensen dykt upp strax därpå. Tar det sig denna månad blir det en dec bebis :) vad tänker ni om att få barn i dec månad? Fortsätter ni kämpa för ett pluss eller blir det uppehåll denna månad? Många verkar ju vara rätt anti vad jag förstått det som. Jag känner tvärtom att det vore mysigt och att ett barn är välkommet vilken månad som helst.
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis