• Anonym (intresserad)

    Tjejer 30+: Hur på vill du att killen ska vara innan en det blir dejt?

    Jag börjar ge mig in i den röriga dejtingvärlden, men står lite frågande. Det är en av tjejerna som jag verkligen skulle vilja träffa men jag är rädd att jag för att jag är för på. Vi PM:ar dagligen och om intressen där vi har mycket gemensamt men ibland känns hon lite off. Kanske är hon inte intresserad eller så är det lite mycket just nu bara.  

    kanske dags att backa tillbaka och se, samtidigt som jag är rädd att hon glider iväg. Men då är det väll menat så .

    Vad säger ni kära familjelivare?

  • Svar på tråden Tjejer 30+: Hur på vill du att killen ska vara innan en det blir dejt?
  • Anonym (DP.)
    Anonym (intresserad) skrev 2018-12-18 23:46:04 följande:

    Jag börjar ge mig in i den röriga dejtingvärlden, men står lite frågande. Det är en av tjejerna som jag verkligen skulle vilja träffa men jag är rädd att jag för att jag är för på. Vi PM:ar dagligen och om intressen där vi har mycket gemensamt men ibland känns hon lite off. Kanske är hon inte intresserad eller så är det lite mycket just nu bara.  

    kanske dags att backa tillbaka och se, samtidigt som jag är rädd att hon glider iväg. Men då är det väll menat så .

    Vad säger ni kära familjelivare?


    Kör på knock och skicka en dick pic.

    Nej, avvakta.
  • Bibbidi
    För mycket sms:ande hit och dit kan vara jobbigt, speciellt såhär i juletider när man har så himla mycket att göra. Men annars helt OK. Kan du inte fråga henne om hon har lust att träffas på en promenad eller fika eller någonting sådant? Glad
  • Anonym (Tjej 30+)

    Hur länge har ni pratat? Du kan alltid säga att det vore kul att ses någon gång men just nu har du lite mycket med jul och kanske hon med men hon får gärna säga till om hon har tid ngn gång så gör du tid.

    Då visar du intresse utan att sätta press.

  • Anonym (Sistinförstut)

    Du känner väl om du är för på, märker du inget gensvar eller svagt intresse på att det inte svaras. Ja då är det dags att ge upp!

    Många tysta spel i datingsvängen har jag upptäck, här gäller det att vara lyhörd för absolut knäpptysta signaler.. Blunda och lyssna in!!! :)

    Var beredd på blockning det förekommer också har jag hört och läst en del om här på fl.

  • Anonym (intresserad)

    Vi "hittade" varandra via gemensamma vänner. Vi har ett större avstånd mot oss vilket ställer till det. Annars skulle det vara så mycket lättare.

  • Anonym (intresserad)
    Anonym (DP.) skrev 2018-12-18 23:48:14 följande:
    Kör på knock och skicka en dick pic.

    Nej, avvakta.
     
    Det är kanske en ide om man vill bli blockad. I detta fallet avvaktar jag till om hon ber om en :)

    (jag förstod din ironi)
  • Anonym (intresserad)
    Anonym (Tjej 30+) skrev 2018-12-18 23:58:19 följande:

    Hur länge har ni pratat? Du kan alltid säga att det vore kul att ses någon gång men just nu har du lite mycket med jul och kanske hon med men hon får gärna säga till om hon har tid ngn gång så gör du tid.

    Då visar du intresse utan att sätta press.


    Några veckor har vi pratat men jag tror att avståndet avskräcker från båda håll. Om hon är lite skarp så kan det inte undgått att jag vill träffa henne, så nu kanske det är dags att backa och inte pressa henne. Avvakta tills julstressen är över och mer tid finns från båda håll.
  • Anonym (DP.)
    Anonym (intresserad) skrev 2018-12-19 00:14:08 följande:
     
    Det är kanske en ide om man vill bli blockad. I detta fallet avvaktar jag till om hon ber om en :)

    (jag förstod din ironi)
    Du kan ju föreslå att ni byte?
    Lite nyfiken är du väl på hur snippan ser ut?
  • Anonym (intresserad)

    Ganska oviktigt just nu. Men jag hör vad du säger.


    Anonym (DP.) skrev 2018-12-19 00:32:15 följande:

    Du kan ju föreslå att ni byte?

    Lite nyfiken är du väl på hur snippan ser ut?


  • Anonym (intresserad)

    Någon annan som vill tycka och tänka?

  • transparent
    Anonym (intresserad) skrev 2018-12-18 23:46:04 följande:

    Jag börjar ge mig in i den röriga dejtingvärlden, men står lite frågande. Det är en av tjejerna som jag verkligen skulle vilja träffa men jag är rädd att jag för att jag är för på. Vi PM:ar dagligen och om intressen där vi har mycket gemensamt men ibland känns hon lite off. Kanske är hon inte intresserad eller så är det lite mycket just nu bara.  

    kanske dags att backa tillbaka och se, samtidigt som jag är rädd att hon glider iväg. Men då är det väll menat så .

    Vad säger ni kära familjelivare?


    Det kommer bli rörigare om du lyssnar på svar här.
    Tyvärr många sub-creatures här som "vet bäst".
    Gör som du själv känner är bäst.
  • Anonym (A)
    Bibbidi skrev 2018-12-18 23:48:32 följande:
    För mycket sms:ande hit och dit kan vara jobbigt, speciellt såhär i juletider när man har så himla mycket att göra. Men annars helt OK. Kan du inte fråga henne om hon har lust att träffas på en promenad eller fika eller någonting sådant? Glad
    Håller med
  • Anonym (intresserad)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-19 10:00:16 följande:

    Hur stort är avståndet mellan er?


    35 mil ungefär, så det är en bit
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (intresserad) skrev 2018-12-19 14:38:49 följande:
    35 mil ungefär, så det är en bit
    Det är en liten bit men det borde inte stoppa dig. Bara åka och hälsa på om det inte är något annat som stoppar dig?
  • Anonym (intresserad)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-19 14:43:13 följande:

    Det är en liten bit men det borde inte stoppa dig. Bara åka och hälsa på om det inte är något annat som stoppar dig?


    Det är väll tjejens vilja isåfall. Får kolla efter julstressen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (intresserad) skrev 2018-12-19 17:15:54 följande:
    Det är väll tjejens vilja isåfall. Får kolla efter julstressen.
    Jag hade ju kollat med henne nu innan julen, så hade det blivit en glad överraskning.
  • Anonym (intresserad)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-19 17:39:57 följande:
    Jag hade ju kollat med henne nu innan julen, så hade det blivit en glad överraskning.
    Vi ska försöka styra upp något efter julen eftersom båda är upptagna innan jul. 
Svar på tråden Tjejer 30+: Hur på vill du att killen ska vara innan en det blir dejt?