• Anonym (??)

    kan man få problem med soc om man bor för trångt?

    kan man få problem med soc ifall man bor för trångt? 2 barn och 1 vuxen i en tvåa?

  • Svar på tråden kan man få problem med soc om man bor för trångt?
  • Anonym (Kim)

    Det där är inte trångboddhet....miljontals familjer världen över som lever så och dessutom mindre utan att det är något konstigt. Dina referensramar verkar vara tokiga.

    Om du hade bott i låt säga en 1:a med kokvrå på 19 kvadrat annat än tillfälligt så hade det varit lite problematiskt för er, särskilt om det var självvalt. Då hade man ju kunnat tala om dåligt omdöme.

  • Anonym (Tre barn i en 2:a)

    Hi hi. Vi är snart fem i en tvåa. Jag har svårt att tro att soc skulle bry sig. Det finns massvis med barn som är HEMLÖSA så har ni tak över huvudet så tror jag inte de bryr sig nämnvärt.

  • Anonym (??)
    Anonym (Kim) skrev 2018-12-19 09:53:34 följande:

    Det där är inte trångboddhet....miljontals familjer världen över som lever så och dessutom mindre utan att det är något konstigt. Dina referensramar verkar vara tokiga.

    Om du hade bott i låt säga en 1:a med kokvrå på 19 kvadrat annat än tillfälligt så hade det varit lite problematiskt för er, särskilt om det var självvalt. Då hade man ju kunnat tala om dåligt omdöme.


    Men vi lever i sverige. barnen har ju inte eget rum ens..
  • Anonym (??)
    Anonym (Tre barn i en 2:a) skrev 2018-12-19 09:57:06 följande:

    Hi hi. Vi är snart fem i en tvåa. Jag har svårt att tro att soc skulle bry sig. Det finns massvis med barn som är HEMLÖSA så har ni tak över huvudet så tror jag inte de bryr sig nämnvärt.


    oj det lät lite trångt. Hur många kvadrat är den?
  • Anonym (Tre barn i en 2:a)
    Anonym (??) skrev 2018-12-19 09:57:49 följande:
    oj det lät lite trångt. Hur många kvadrat är den?
    Ja, det kommer att bli trångt, men på samma gång mysigt. Vi har billig hyra och bor i ett överklassområde med bra skolor osv. Om drygt 1-2 år så kommer vi att ha råd att köpa oss något eget i samma område så det är ett medvetet val vi gjort. Barnen har varsin egen hörna och vi är ute och hittar på mycket under vinterhalvåret så det är ändå ok. Vi har 54 kvadrat. 
  • Anonym (dacke)
    Anonym (??) skrev 2018-12-19 09:57:06 följande:

    Men vi lever i sverige. barnen har ju inte eget rum ens..


    Nej det är ingen fara, det är först när det går över till misär dom lägger sej i.

    Jag hade aldrig ett eget rum.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (??) skrev 2018-12-19 09:57:06 följande:
    Men vi lever i sverige. barnen har ju inte eget rum ens..
    Ja, vi lever i Sverige. Tänker du att svenska barn är mer sköra och har större behov av utrymme än barn med annat ursprung? Naturligtvis inte.
  • Anonym (A)
    Anonym (dacke) skrev 2018-12-19 10:38:05 följande:
    Nej det är ingen fara, det är först när det går över till misär dom lägger sej i.
    Jag hade aldrig ett eget rum.
    Håller med, det är ingen fara
  • Anonym (??)
    Anonym (Kim) skrev 2018-12-19 13:18:05 följande:

    Ja, vi lever i Sverige. Tänker du att svenska barn är mer sköra och har större behov av utrymme än barn med annat ursprung? Naturligtvis inte.


    så oerhört dum kommentar. nej givetvis inte det var du som drog upp andra länder när jag ställde en vanlig fråga som gäller socialtjänsten i det här landet.
Svar på tråden kan man få problem med soc om man bor för trångt?