• Justmeandyou

    Vad är rätt och fel!

    Hej jag har en dotter ihop med ett ex till mig och vi har delad vårdnad, vi har alltid haft svårt att komunisera och åter igen har vi hamnat på kant, så nu till frågan: vi har varannan vecka och jag har högtider vartannat år så detta året är mitt år, men så har vi tidigare bestämt att om högtiden tillfaller på hans vecka så ska jag hämta henne hos honom, och tidigast lämna åter dagen efter, nu till jul är det min vecka och på söndag skulle vi mötas halvvägs då det är veckobyte, men nu säger han plötsligt att jag får hämta henne hemma hos honom pga av att högtiden är på måndagen så då får jag hämta hela vägen på söndagen hos honom? Men söndagen är ju min vecka? Varför ska jag hämta henne hela vägen på söndagen när det ändå är min vecka då? För vad som händer på min vecka är väl irrevant för honom ävenfast det är en högtid? Eller har jag fel?

  • Svar på tråden Vad är rätt och fel!
  • Justmeandyou

    Problemet är att jag vill veta om det är logiskt för honom att få ändra hur han vill?

    Och om jag ska behöva ändra mina planer för hans skull, klart jag kan hämta henne, men ville mer veta om det finns något jag kan göra för att få han förstå.

  • No Logo

    Det är ett vanligt veckobyte efter som det inte sker på en högtidsvecka; högtidsdagen är på måndag veckan efter därför ska ni göra som vanligt.

    Men har ni inte omvänd ordning också, dvs vad händer när högtiden infaller på din vecka? Ska han hämta barnet på måndag em och skjutsa tillbaka på juldagen?

    Ett annat förslag är att barnet får fira julaftonsmorgon med pappa, sedan möts ni halvvägs i tid gör dig och barnet att hinna hem till Kalle.

Svar på tråden Vad är rätt och fel!