• Pandiz123

    Tappar ögonfransar 1 gång per år

    Efter googlesökningar och rådfrågar till anhöriga utan resultat, ger jag familjeliv en chans att svara på detta. Varför tappar jag gång på gång ögonfransar på samma punkt?

    Detta har hållit på sedan 2015. Jag tappade då alla mittersta ögonfransar på höger öga. Det höll i i cirka 1 månad, sedan hade alla fransar vuxit tillbaka och fransarna såg ut som tidigare. Sedan hände det igen ett år senare, 2016. Samma tid på året, samma öga och samma punkt på fransraden. Samma sak 2017.

    (Mina övriges fransar runt om, eller på det andra ögat, förblir opåverkade av detta)

    Nu är det december 2018, och samma sak har ännu en gång hänt. Däremot är det nu mitt vänstra öga som saknar alla mittersta fransar. Denna gång är ?hålrummet? en aning större än tidigare, och trots att några veckor gått har inga nya fransar börjat dyka upp där.

    Någon som har en ANING om vad detta kan bero på? Eller vad som är fel? Jag använder inga speciella produkter under dessa perioder, inga förändrade vanor och inga andra ytliga omständigheter som påverkar.

    Tack på förhand,

    Mvh franslös tjej

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-23 14:32
    Och nej, jag har aldrig använt fransförlängning eller liknande.

  • Svar på tråden Tappar ögonfransar 1 gång per år
Svar på tråden Tappar ögonfransar 1 gång per år