• CinnamonGirl

    Inlägg på FB

    Hur många ser ens inlägg på FB? Hur hur väljs de ut?

    Jag har ett hundratal "vänner", men får bara någras inlägg i mitt flöde. Om jag går in på någons profil så ser jag att de har gjort jättemånga inlägg, men det är inget som synts i mitt flöde. Detta är ju sjukt irriterande. Får mig att fundera hur många som ser mina inlägg, känns ju liite meningslöst att skriva om ingen ändå ser. Sen vill man ju gärna ha nåt like också.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Inlägg på FB
  • Hypotenusan
    CinnamonGirl skrev 2019-01-02 01:50:57 följande:

    Hur många ser ens inlägg på FB? Hur hur väljs de ut?

    Jag har ett hundratal "vänner", men får bara någras inlägg i mitt flöde. Om jag går in på någons profil så ser jag att de har gjort jättemånga inlägg, men det är inget som synts i mitt flöde. Detta är ju sjukt irriterande. Får mig att fundera hur många som ser mina inlägg, känns ju liite meningslöst att skriva om ingen ändå ser. Sen vill man ju gärna ha nåt like också.


    Det är inte någon inställning du själv har gjort, då? Man kan ju markera de vänner man vill som "nära vän", då får man aviseringar om det mesta de gör. På samma sätt kan man "sluta följa" vissa, så slipper man få aviseringar när de gör något (men slipper såra dem genom att av-vänna dem). 
  • Hypotenusan

    Och vidare (synd att man inte kan redigera inlägg här): dina vänner kan såklart göra likadant, d.v.s. de väljer om de vill se alla dina inlägg eller få aviseringar när du kommenterar något på nätet. Men du kan inte se hur de har valt. 

Svar på tråden Inlägg på FB