• scrapparlotta

    origin och sims 4??

    Min dotter fick sims till pc i julklapp. När vi skulle installera det så skulle man ladda ner sims genom programmet Origin. När det var nerladdat skulle jag skriva in koden vi fick med sims så hon kunde använda spelet. När vi gjort detta visade det sig att hennes dator inte riktigt fixade detta. Det laggar så ofta, och det är så irriterande. Så idag tänkte jag att hon kunde få spela på min dator. Jag laddade ner Origin och loggade in med hennes uppgifter, så jag var inne på hennes konto. Jag laddade ner sims, och då trodde vi att eftersom vi var inne på hennes konto att allt hon gjort (för han har trots alla laggande fixat en familj och byggt hus och allt...) skulle finnas där. Men nähä....allt var borta, hon får börja om från början. Borde inte allt finnas på hennes konto? Tänk om man nån fixat massa simar med massa hus och allt...så går den datorn sönder...Ska allt det vara borta då???? Sååå konstigt!! Nån som vet om det ska vara så här?

  • Svar på tråden origin och sims 4??
  • Monchichier

    Nä så är det inte. Det du spelar sparas på datorns hårddisk och inte på en server. Det man skulle kunna göra är att kopiera spelfilmerna från din dotters dator och föra över det till din dator.

    Du får googla dig fram hur man gör för jag har inte spelet på min dator och kan tyvärr inte förklara.

  • Paulina27

    Ja det är så det är eftersom det är lagrat på datorn och inte kontot. På hennes dator ska det finnas en mapp som heter "saves" eller liknande. Brukar ligga under Mina dokument/Electronic Arts/The Sims 4. Kopiera innehållet i mappen och för över det till den andra datorn på samma plats.

    Kan göras på exempelvis USB, via mobilen eller om ni har någon form av cloud-tjänst. Det går även att göra en zip-fil och skicka via mail om man hellre vill göra så. Är inte filerna för stora kan man nog skicka dem som de är.

  • Paulina27

    Ett tips för framtida spelinköp är att kolla först om datorn har kapacitet nog att köra spelet. 

    www.systemrequirementslab.com/cyri 

    På hemsidan ovan kan man kolla om ens dator kan köra ett visst program/spel och på vilken nivå man kan ha spelet inställt på (exempelvis grafik och prestanda).

  • scrapparlotta
    Paulina27 skrev 2019-01-02 20:24:18 följande:

    Ja det är så det är eftersom det är lagrat på datorn och inte kontot. På hennes dator ska det finnas en mapp som heter "saves" eller liknande. Brukar ligga under Mina dokument/Electronic Arts/The Sims 4. Kopiera innehållet i mappen och för över det till den andra datorn på samma plats.

    Kan göras på exempelvis USB, via mobilen eller om ni har någon form av cloud-tjänst. Det går även att göra en zip-fil och skicka via mail om man hellre vill göra så. Är inte filerna för stora kan man nog skicka dem som de är.


    Tusen tack!! Det funkade nu :) Nu har jag en glad dotter igen, och en mamma utan dator...hehehee....
Svar på tråden origin och sims 4??