• MammaåtD

    Ett till barn?

    Jag är så förvirrad just nu... Jag har alltså två barn en snart 3 åring och en snart 1 åring. Jag har slutat amma den yngre för snart två veckor sedan och redan nu känner jag mig sjukt babysjuk. Jag känner att jag vill ha ett till barn, jag vill vara gravid igen och jag vill uppleva en förlossning en gång till.

    Under detta senaste babyår har jag känt mig mycket trött och lite nedstämd. Har känt mig ganska ensam... Har varit jobbigt att vaka på nätterna och jag tyckt det har varit jobbigt att amma. Att vara så fast. Nu då jag slutat amma är jag plötsligt friare och barnet är inte lika beroende av mig.

    Under denna babytid har jag haft det väldigt klart för mig att detta är vårt sista barn. Jag har sålt bort de minsta babykläderna och alla graviditetskläder.

    Men vad händer med mig nu!? Är det vanligt att mammor får sådan ångest av tanken att man inte tänkt ha fler, blir det hela ett beroende, eller är det hormonellt, eller betyder det bara att jag ska ha ett till barn? Jag är så confused över mina känslor.

    Någon annan som känt likadant?

Svar på tråden Ett till barn?