• Guf1521319

    MASSOR grav.symptom, neg.test?

    Hej!

    Jag har såna sjuka problem med min kropp just nu och hoppas på några kloka svar från er FL.are!

    Jag har i cirka 2 veckors tid (sedan julafton ungefär) haft otroligt många graviditetssymptom. Såsom:

    * tyngre bröst, större vårtgårdar, känsliga

    *växtvärk i nedre delen av magen

    *hugg i vänster sida nedre delen av magen

    * extremt synliga blodådror på brösten (aldrig haft förr)

    * extremt ont i svanken

    * trötthet.

    * blödning (brunaktig) som höll i ca 4-5 timmar

    * MASSOR flytningar, hela tiden

    * svettas lättare än förr

    Alla dessa symptom förutom brösten försvann plötsligt för 5 dagar sedan. Jag har INGEN koll på min BIM eller ÄL eller dylikt då jag haft så oregelbunden så det inte ens går att hålla koll längre.

    Har testat mig (är testgalen......) ca 7 test och alla supernegativa. Inga symptom längre förutom små hugg någon gång ibland.

    Är det MF borde ju mensen kommit nu då det var 5-6 dagar sedan symptom slutade?

    Inte haft mens sen i oktober.

    Hjälp?

  • Svar på tråden MASSOR grav.symptom, neg.test?
  • Guf1521319

    Känns som att jag läst ALLA 100 tusentals trådar om tidiga symptom, utomhavande, ofostrigt, MA, tidiga MF och allt däremellan. Blir inte klok....

  • Ebo88

    Symptomen du beskriver stämmer in på hur jag mår/känner mig vid ägglossning.

    Jag har vart gravid 2 gånger och då har jag inte vetat om det förrän mensen uteblir för när jag har ägglossning får jag ont i rygg, mage, höfter, jag mår illa, jag får ökad aptit och äter gärna salt och fett, mitt humör går upp och ner, bröst och mage sväller, ökade flytningar och jag kan blöda vid ägglossning.

    Är du inte gravid så skulle jag tro att det är ägglossning eller mens men är du orolig så vänd dig till vården.

  • Guf1521319

    Tack för svar!

    Bara så obekant då jag aldrig i hela mitt liv upplevt några symptom överhuvudtaget vid ÄL. Aldrig.

    Aldrig heller vid mens, aldrig haft mensvärk på riktigt eller några men så sätt.....

  • Guf1521319

    OM det nu är ÄL, var det isåfall den lilla blödningen jag fick, som var då ägget lossnade tror du?

    Har haft sex dagligen i 10 dagar och haft symptomen i 14 dagar, kan det ha fäst tro????????????? Känner absolut inga symptom längre förutom brösten och massor flytningar

  • Ebo88
    Guf1521319 skrev 2019-01-04 09:23:44 följande:

    Tack för svar!

    Bara så obekant då jag aldrig i hela mitt liv upplevt några symptom överhuvudtaget vid ÄL. Aldrig.

    Aldrig heller vid mens, aldrig haft mensvärk på riktigt eller några men så sätt.....


    Det kan ju ändras med tiden. Jag har aldrig heller känt av ägglossning förrän nu under det senaste året. Har helller aldrig blödit lite när jag har haft ägglossning.

    Men som sagt du kan ju ringa npgon med behörighet och rådfråga men jag ville bara tala om att just sådär som du beskriver, så får jag och har jag från ägglossnig och det håller ibland i sig fram till mens
  • Vejden

    Är testen negativa så är du inte gravid, eller så har du haft ägglossning senare än vad du tror. Men eftersom du har haft "symtom" i 2 veckor och fortfarande har negativa test så nej, då är du inte gravid.

    Symtom säger ingenting. Man kan ha alla symtom som finns utan att vara gravid och man kan ha inga symtom och ändå var gravid.

  • Guf1521319

    Tack för krasst svar. :)

    Jag vet mycket väl om att jag inte bör vara gravid om jag nu haft symptom i två veckor utan plus. Men VARFÖR är det så?

    Hur uppkommer ?symptomen? annars?

    Ingen blödning i sikte osv.

Svar på tråden MASSOR grav.symptom, neg.test?