• Anonym (jag finns på nätet)

    Fördelningen mellan onani- och knulltillfällen i ditt förhållanden

    Även om man är i ett förhållande med förhållandevis regelbundet sexliv med sin partner så hör det ju till att onanera mellan varven. Det är hälsosamt och sägs inte vara i konkurrens med det gemensamma sexlivet.

    Men hur förhåller sig fördelningen mellan antalet onanitillfällen och knulltillfällen i ditt förhållande? Vilket väger över?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fördelningen mellan onani- och knulltillfällen i ditt förhållanden
  • Anonym (Man)

    Jag onanerar i princip aldrig. Så länge jag får tillfredställande sex minst 3 gånger i veckan har jag ingen lust eller behov av onani. På de 25 år vi varit tillsammans har jag bara onanerat när vi av någon anledning varit ifrån varandra mer än några dagar.

    Jag ser inte onani som ett komplement till sexlivet utan enbart som ett nödvändigt ont i brist på sex. Hatar att runka själv men älskar att bli avrunkad av frun. Det är 100 gånger skönare när hon gör det. Det är naturligtvis helt och hållet en mental grej.

    Min fru däremot tycker att 50/50 med sex och onani, är bäst för henne.

  • Anonym (50 years of grey)

    Mycket mer onani, fördelning: 99/1
    Bästa åren kanske det var 95/5

  • Anonym (Jenny)

    Jag (kvinna) onanerar i genomsnitt 5 ggr / vecka. Har sex ca 1 gång / månad. Skulle hellre se att det var omvänt.

  • Jonnynilsson

    Det blir i snitt två runk i veckan på vardagarna eftersom vi bara har sex på helgerna nu för tiden. Jo det händer nån gång på vardagen också att vi har sex men inte speciellt ofta. Så då får det bli ett runk eller två mellan helgerna.

  • Anonym (Jenny)
    Jonnynilsson skrev 2019-01-16 13:03:29 följande:

    Det blir i snitt två runk i veckan på vardagarna eftersom vi bara har sex på helgerna nu för tiden. Jo det händer nån gång på vardagen också att vi har sex men inte speciellt ofta. Så då får det bli ett runk eller två mellan helgerna.


    Vet din fru om att du runkar på veckorna? Hade du hellre velat ha sex istället eller är du för trött på vardagarna?
  • Anonym (Tjejennn)

    Träffar killen jag dejtar 3-4 ggr i veckan, då ligger vi varje gång. Och alla dagar vi inte ses onanerar jag. 

  • Jonnynilsson
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-16 13:09:04 följande:
    Vet din fru om att du runkar på veckorna? Hade du hellre velat ha sex istället eller är du för trött på vardagarna?
    Både ja och nej. Hon har ingen koll på tillfällena men vet att jag tömmer då och då.

    Vi är bägge för trötta för sex på vardagskvällarna tyvärr. I lite yngre år var det inga problem men vi har bägge krävande jobb med mer än 8 timmar på jobbet så orken finns inte. Men det är ömsesidigt så det är inget problem i vårt äktenskap.
  • Anonym (Jenny)
    Jonnynilsson skrev 2019-01-16 13:14:46 följande:

    Både ja och nej. Hon har ingen koll på tillfällena men vet att jag tömmer då och då.

    Vi är bägge för trötta för sex på vardagskvällarna tyvärr. I lite yngre år var det inga problem men vi har bägge krävande jobb med mer än 8 timmar på jobbet så orken finns inte. Men det är ömsesidigt så det är inget problem i vårt äktenskap.


    Härligt att det funkar för er. Jag tänker bara, om det vore jag så hade jag hellre velat hjälpa honom att runka än att han ska runka själv. Men så länge alla är nöjda och glada så.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-16 13:19:10 följande:
    Härligt att det funkar för er. Jag tänker bara, om det vore jag så hade jag hellre velat hjälpa honom att runka än att han ska runka själv. Men så länge alla är nöjda och glada så.
    Jag tycker om min "egentid". Jag bestämmer själv tempo och behöver inte "anstränga mig" för att göra det skönt för frugan.

    Missförstå nu inte ordet anstränga för jag tycker fortfarande efter alla dessa år tillsammans om sexet med min fru och att göra det så skönt som möjligt för henne.
  • Anonym (Ensam sambo)

    Jag är tjej och onanerar nästan varje dag, eller flera gånger per dag de gånger när man får tillfälle och har lust. Jag har bara sex med min sambo max en gång i månaden men det kan också lätt gå två månader innan han orkar ha sex.

  • Anonym (Kvinna)

    Vi har sex från 1-7 dgr vecka. Mest normalt varannan dag. Har ändå behov av ?egentid? och onanerar några gånger per vecka - typ då tillfälle ges. Frekvensen på sex med sambo påverkar inte onanibehovet :)

  • Anonym (Kvinna, 34)

    Onanerar 1-3 gånger om dagen, har sex 1-3 gånger i veckan.

  • Jonnynilsson
    Anonym (Kvinna, 34) skrev 2019-01-16 15:54:44 följande:

    Onanerar 1-3 gånger om dagen, har sex 1-3 gånger i veckan.


    Jösses. Är du ledig om dagarna?
Svar på tråden Fördelningen mellan onani- och knulltillfällen i ditt förhållanden