• stinaelvira

    1 månad med spiral, är något fel?

    Hej!

    För en månads tid satte jag in en hormonspiral då min p-stav hade gjort sitt. Gynekologen förespråkade den istället och sa att den skulle vara ännu bättre.

    Insättningen var det värsta jag varit med om, och det gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag höll på att svimma, skrek och grät allt på samma gång. Jag som innan hade sagt att jag inte brukar vara så ?kinkig?.

    Det gjorde bra ont efteråt och desto fler dagar som passerade gjorde det mindre och mindre ont. Gynekologen sa att det kan göra ont i 14 dagar efteråt och att jag får räkna med det. Men när jag fortfarande hade rätt ont 15 dagar efter ringde jag 1177, men de sa bara att det var att ?klara av?????

    Detta var den 22 oktober, och nu är det januari. Jag reste i förrgår till gran Canaria och nu har det börjat göra ont IGEN. Det kommer som värkar och gör ondare och ondare, sen går det över och fortsätter så.

    Till min fråga. Är det normalt?? 1177 var inte till så mycket hjälp förra gången och jag är som sagt inte hemma i Sverige. Men det gör väldigt ont i ?topparna? av värken. Jag har ingen mens heller, så det kan det inte vara????

    Jag skulle bli väldigt glad om någon hade tips eller om någon kanske känner igen sig? Tack på förhand

Svar på tråden 1 månad med spiral, är något fel?